• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägatlas

F

F.d. 4556

Guest
Någon som känner till en bra vägatlas över Frankrike, gärna med campingplatser utmärkta

Kenneth
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.259
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Vägatlas

Under vår resa i höst hade vi en Michelin i A4-format och spiralbunden. Den var mycket bra och noggrann. Spiralbindningen gjorde att den var lätt att bläddra i och ha en sida framme utan att den blev för stor. Har den inte framför mig nu men den kostade knappa 300:- på nätet.
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Vägatlas

Under vår resa i höst hade vi en Michelin i A4-format och spiralbunden. Den var mycket bra och noggrann. Spiralbindningen gjorde att den var lätt att bläddra i och ha en sida framme utan att den blev för stor. Har den inte framför mig nu men den kostade knappa 300:- på nätet.

Är camping verligen utmärkt på den??? På min är det inte (2008). Samma karta över Spanien har dock campingar utsatta som ett tält. Kanske det är någon annan symbol som symbolicerar camping i den Franska modellen.

Peter.
 
T

tomgus

Guest
Sv: Vägatlas

Är camping verligen utmärkt på den??? På min är det inte (2008). Samma karta över Spanien har dock campingar utsatta som ett tält. Kanske det är någon annan symbol som symbolicerar camping i den Franska modellen.

Peter.
Akta dig för KAKs Europaatlas.Den är KASS!
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Vägatlas

I min Michelinkartbok som är i A4 men inbunden är de campingplatser utsatta som finns i deras campingguide.
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Vägatlas

Köpte en "Atlas Routier France 2008" utgiven av Michelin i fjol för 29.90 E. Det är en ganska klumpig bok på 450 sidor i A4 format. Campingplatser finns inte med, men annars finns symboler för nästan allt man kan önska sig.
En översikt med Regioner och departement, sedan några sidor text och bilder från varje region. Adresser och telefonnummer,hemsida adresser till Turistbyrå, i alla regioner. Det finns uppgifter om begränsningar av tunnlar,viadukter lägre är 4,5 m. Dessutom finns det ca 100 olika symboler för sevärdheter, sportanläggningar, utsiktspunkter, slott, vingårdar, ja nästan allt av betydelse.
Kartorna är i skala 1/200000 ( 1cm=2km) kanske inte den bästa att navigera efter under färd men en guldgruva att ösa ur vid planering hemma och sitta på kvällen i bilen och titta över nästa dags etapp. För oss som gillar att hålla oss på " den smala vägen" var den oöverträffad, varenda liten by på ibland bara två-tre hus vid vägen var med på kartan med namn, så man kunde ha koll på vad GPS:en tänkte hitta på. (Litar bara så där lagom på de kartorna i den). Dessutom finns 75 stadskartor med gatuadresser.
Ove.G
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen