• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vägassistansförsäkring

Broosen

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
33174
Medlemskap
2026
Hej, vi har vår husbil helförsäkrad i If, vad är det som blir bättre och tryggare med en extra vägassistansförsäkring?

JanB

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2025
Det verkar inte vara några slipade försäljare som jobbar på IF om de inte kan berätta om det.

Roland L

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2025
Hej, vi har vår husbil helförsäkrad i If, vad är det som blir bättre och tryggare med en extra vägassistansförsäkring?
Jag vet inte hur bra if räddningsförsäkring är. Har själv Redgo som ett tillägg. För ett par år sedan fick jag däckexplosion en söndag eftermiddag. Efter ca två timmar hade jag blivit bärgad till en däckfirma, fått på nytt däck och kunde fortsätta färden. Visst, försäkringen kostar, men vad gör inte det när det gäller husbilen.

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Vad man ska vara medveten om och undersöka är också om det finns ett maxbelopp i ersättning/kostnad vid skada. Jag var nyligen med om ett generstorhaveri på en av mina personbilar. Hade en assistansföräkring och använde denna. Bärgningsbilar kom snabbt men då vi blev stående på motorväg (visserligen bred vägren där hela bilen kom in med god marginal) var man tvungen att använda skyddsbil bakom också vilket gjorde att kostnaden för bärgningen kom upp i assistansförsäkringens maxbelopp så det fanns inga pengar till någon hemresa eller hyrbil vilket man ju kan tro av reklamen. Hade vi använt bilens räddningsförsäkring i stället hade det blivit 1800 kr i självrisk.....Så slutsumman var nog densamma.

Toppen