• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vädret i Tyskland nu

H

hianders

Guest
Är det några från klubben som är i Tyskland nu och upplever det hemska vädret?

Inger

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vädret i Tyskland nu

Längre söderut är det risk för en rejäl rotblöta samtidigt med blixt och dunder!

image.png
Just nu!

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025

Hej är på en camping vid munster , 25 gr o sol ! Sevallbo

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025

Hej
Jag bor öster om Berlin och vi har sol och nästan 30 grader varmt. Regnet har tagit omvägar och vi har det riktigt torrt. Maj månad kom det mindre än 10 mm och i juni har vi hittils fått 15 mm.
Mvh. Klas

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Fick en rejäl skur i onsdag då jag körde genom Frankfurt o idag är det regnkaos i München Dvs kraftiga åskoväder

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Jag tittar ju även på tyska nyheter och säger bara det är så hemskt i södra tyskland.

Läste förut en tidning från München och där varnas redan för oväder i nägra områden södra och öster om München.

Lasseboy

FD HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024

Då kankse man ska skita i Mosel om en vecka och ta det i juli istället!

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Nån som sitter i Tyskland nu och kan upplysa om vädret?, är själv i Danmark men planen var Tyskland, ifall nu inte vädret är alldeles för dåligt.

Tommy Nyman

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025

Har med hjälp av Knarreviks tips om Meteo Earth-appen hållt oss norr om Berlin sedan i tisdags, nu styr vi kosan mot polska gränsen, står sedan en timme på Wohnmobilpark Havelberge

Får se hur länge vi blir kvar här för solen med värmen hägrar och styr, alternativet var Montpellier men 158 mil enkel resa för ett par dagar kändes mycket..., Det blir nog en sväng in i Polen i början på veckan såsom det ser ut på väderkartan...

Kan rekommendera appen Meteo Earth och ett köp av deras premium för att få hela fem dygns prognos, dom har inte alltid helt rätt men ger en mycket god fingervisning ;)

/Tommy

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Förvisso, tänkte Schleswig imorgon, för att senare dra oss ner mot Moseldalen.
Att det blir nederbörd syns på de flesta vädertjänster, men några skurar överlever man förhoppningsvis.

Toppen