• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vädret i Holland !

I

Inger & Taeke NL

Guest
Hej alla ni som ska ut på resa,

Här börjar vi undra vad som har tagit åt Gumman Tö för Kung Vinter har inte ens fått en chans göra lite vintrigt. :quest:
Vi har haft 4 - 9 grader varmt här hela nov, dec och jan. Det normala är i alla fall några grader under nollan.

Igår såg jag här i Dokkum gula krokusar som hade börjat blomma. :msn_flower:
Några veckor tillbaka skrev jag i en insändare att vi kanske har tulpaner redan i februari men det verkar inte vara bara ett skämt längre.

Vi har också mycket regn och hård blåst vilket är mindre roligt. Förra veckan fick jag gå hem från jobbet och leda cykeln för att motvinden var
starkare än mina ben klarade av. :msn_stormy:

Vill ni ändå ha lite info över Keukenhof och Blomparaden så titta på vår blog här under och klicka på Hollandsinfo.

Hej på er och må så gott,

Gröna Bussen

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
7149
Medlemskap
2025
Sv: Vädret i Holland !

Dag

Kul att höra väderrapporter även från Friesland. Storasysysters väderrapporter kommer från Haag och där har hon sett narcisser. De var 30cm höga, dock inga blommor. Jag med sambo och vuxen dotter. Firade storasysters jämna födelsedag, 2009, på en hyrd bondgård i Ee, inte långt från Dokkum. Om man går in på Google Maps, söker sig fram till gatunivån på 21 Diepswal i Dokkum. Där syns hela klanen retucherad på ett båtcafé. Gröna Bussen är han som tar en bild mot Googlekameran. Detta blev mycket Off Topic men är man "halvholländare" så är man.

I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Vädret i Holland !

Hej Gröna Bussen,

Va' kul att ni var vid hotell De Posthoorn, dit går vi och äter när vi vill slå på stort. :msn_plate: Vi bor 5 min gångväg från hotellet.

Jag skulle inte vilja byta tillbaka till Stockholm, lessen alla Stockholmsbor men det är bara så. Skulle inte klara av stressen av att ha så mycket folk omkring mig mer.

Att bo i en stad med 16 innevånare och 20 resturanger och cafeer gör att umgängeslivet är lite mer avspänt, vi träffar alltid någon som vi känner när vi går till något av cafeerna. :msn_coffee: :msn_beer:

Såg er sitta där på potonen, mysig plats när det är varmt på sommaren.

Slå gärna en signal när/om ni kommer hit igen !

Toppen