F
F.d. 7117
Guest
Folk över 65 år kanske inte får någon effekt av vaccin!
Influensavaccin har ingen effekt | Inrikes | SvD
Influensavaccin har ingen effekt | Inrikes | SvD
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om det skulle komma en seriös utredning som visar att använda bilbältet ökar skaderisken så kan man väl i alla fall försöka förstå vad de menar istället för att stoppa huvudet i sandenVaccination eller inte? Det är ungefär samma resonemang som "varför tog jag på mig säkerhetsbältet idag, det hände ju ändå ingen trafikolycka".
Självklart ska man försöka förstå. Men problemet kvarstår: Om en ny undersökning hävdar att säkerhetsbälte ökar skaderisken vid en kollision, men alla andra undersökningar hävdar motsatsen, vad väljer du att göra då - spänna på dig bältet eller inte?????Om det skulle komma en seriös utredning som visar att använda bilbältet ökar skaderisken så kan man väl i alla fall försöka förstå vad de menar istället för att stoppa huvudet i sanden
Om undersökningarna som visar motsatsen är gjorda av personer i styrelsen eller ägare av bilbältestillverkare så skulle jag hellre lita på min egen förmåga att avgöra vad som vore bäst.Självklart ska man försöka förstå. Men problemet kvarstår: Om en ny undersökning hävdar att säkerhetsbälte ökar skaderisken vid en kollision, men alla andra undersökningar hävdar motsatsen, vad väljer du att göra då - spänna på dig bältet eller inte?????
Lasse