GöranH
FD HBK Medlem
Här kommer en kul Vädersida:Väder Vänsjö (Härjedalen)
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Storebror tar faktiskt fel ibland, tro det eller ej! Han placerade mig i Ronneby, i och för sig en vacker stad men inte av Sölvesborgs kaliber!!Hur kan man veta var jag sitter?
Svårt komma undan Storebror!
Lelle_22
Det er ikke vanskeligere enn at web-serveren vet ip-adressen som den skal svare til og om isp (nettleverandør) har registrert geografisk område for de forskjellige blokker så kan dette slås opp i en sentral database. For de fleste bruk er det bare land som er sikkert, men en kan leke seg med denne teknikken. I Norge er det ofte slik at alle ip-adressene er registrert på isp sin kontoradresse, det var sprøtt å finne at tjenester trodde jeg var i Bodø når jeg satt i Oslo (1200 km feil).Nån som kan förklara ovanstående? Kan IP-adresser spåras på sekunden?
Dom tog visserligen fel med ca 30 km i mitt fall - men ändå?
Det er ikke vanskeligere enn at web-serveren vet ip-adressen som den skal svare til og om isp (nettleverandør) har registrert geografisk område for de forskjellige blokker så kan dette slås opp i en sentral database. For de fleste bruk er det bare land som er sikkert, men en kan leke seg med denne teknikken. I Norge er det ofte slik at alle ip-adressene er registrert på isp sin kontoradresse, det var sprøtt å finne at tjenester trodde jeg var i Bodø når jeg satt i Oslo (1200 km feil).
Regner med at ditt eksempel med 30km var punktet isp hadde sin router for ADSL eller mobilt bredband.