• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VÄDER

F

F.d. 839

Guest
Sv: VÄDER

Hejsan Sture,

Har haft ett par dagar i rad kallt om nätterna (under noll) men dagtid har det bara varit sol väder kring 12°C, ingen snö det är rena rama våren vi har egentligen inte haft någon vinter att tala om (tackar gudorna för det).

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Sture, det låter ju helt underbart!

Här nere i småland är det väl cirka 5 grader, ingen snö, grått och blött! Det känns som att vi inte har sett solen sedan i November någon gång.

Måtte det bli vår med solsken så att man kan sitta under markisen med en kall och bara njuta.:)

Mvh / Per

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

hej
her i Danmark (københavn ) havde vi det mest fantastiske solskinsvejr igår.
idag har solen også været fremme og det har været 9 grader
lørdag og søndag lover de 10 grader og sol. det er det rene forår:spinny:
jeg skal desverre arbejde, holde kurs i tovning, men jeg tager Michael og husbilen med,
så bliver det næsten som at være ude på tur:spinny:
ha en dejlig helg
hilsen Marianne 788

Lasse W

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025

Här i Roslagen har vi snö- o isfritt ( 8 st svanar simmar i viken), + 5 grader o sol tidigare idag.(!)
Vi åker till Gränna(Vätterleden) i morgon -hoppas att det är fint väder även där!
Lasse W

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Här är det mest grått och mulet de flesta dagar.
Solen har inte varit så framgångsrik denna vintern, men nu ser vi fram emot att våra danska HBK-vänner (Michael o Marianne 788) kan skicka över lite sol och värme till oss nu i helgen.

Hälsn Anita o Dan
:):)

F

F.d. 14038

Guest

Här i Göteborgsområdet är det bara svart och mängder med regn, man har börjat bygga vallar runt Sävelången för vattnet börjar närma sig korvstådet i Floda ca 3 mil utanför Göteborg. Nu börjar man bli riktigt trött på allt regnande, men det sägs att det ska finnas en sol ovanför alla moln så vem vet det kanske blir sol snart.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Här i Roslagen har vi snö- o isfritt ( 8 st svanar simmar i viken), + 5 grader o sol tidigare idag.(!)
Vi åker till Gränna(Vätterleden) i morgon -hoppas att det är fint väder även där!
Lasse W

Då kan ni ju titta in hos oss /susanne:twitcy:

Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest

Just nu har vi fint väder.

Men imorgon är nog allt som vanligt igen.
:confused::confused:

F

F.d. 29756

Guest

I går var vi till vårt fritidshus och kollade lite så där. Vi blev sittande i den inglasade uteplatsen och över sjön, strax över horisont orkade solen upp och faktiskt åstadkom den lite vattendropp på de frostiga glasen. Tystnaden kunde höras och en ensam utter hade "simmat" längs stranden. Snödjup 80 cm.
Vi åker strax efter snösmältningen via Finland ner mot Europa för att möte sommaren och är ibland avundsjuka på Er som bor längs ner i landet med närhet till sydligare trakter,speciellt under vintern.

Vi fantiserar ibland om att flytta till Helsingör med den lite "kvartsspanska" stämningen!

Bästa hälsningar till alla.

Lasse W

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025

Tack Susanne!!!
-Tyvärr så glömde jag datorn hemma så jag hittade inte Er adress.-Jag hade faktisk planer på att "titta in" och åkte faktiskt ett varv runt Landsjön på em i dag,medan sambon var på årsmöte på Vätterleden.Men jag såg inget spår av Er i dimman o diset ,men jag fick iaf se Kaxholmen .(= ?)
Vi kommer ........
Hälsn
Lasse o RoseMarie
(Lasse W)

F

F.d. 4879

Guest

Vilken dag här i Stockholm! 7 grader varmt och sol, plötsligt hör man motorcyklar, går en promenad runt tomten och ser att blommorna börjar komma, 13e februari!! Tog ledigt ett par timmar, var ute och åkte motorcykel i vårvädret vilket inte alls var fel och inte kallt heller. Märkligt, nu har man både snöslunga och traktor, inte f-n har det kommit nån snö (vilket jag inte alls saknar). Känns som att det är dax att tvätta av husbilen och göra den vårfin efter vinterns (?) användning!

F

F.d. 6238

Guest

Kölis, fa- va trevligt.
Som jag tidigare har skrivit om så kommer Karlssons Dass att försvinna den 15 feb. 2008.
Sen kan man inte gå på de Skithuset mer. Va trevligt. Fan, idag blev vi med Elverk, men de har inget me Dasset att göra

Does It eller Das -----it
:confused::confused:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

På tal om väder i morse när vi tittade ut vad ser man då en isbrytare på Landsjön. En lite eka ute o när de åkt förbi så bara small det till och så lade sig hela sjön på ngr röda sekunder."Isbrytaren" måste nästan fått skador för isen blir ju som glas vad jag såg var det ingen plåtbåt.Annars är det kanonväder -2 solsken .Nu blir man nog en ny människa när man får lite sol på sig.Ha det bra alla .

Ingmarie & Bernt

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1634
Medlemskap
2026

Hej här i Jämjö har vi toppen väder idag, försmak på våren.
Ska ut en runda med husbilen i helgen
Kram alla idag på alla hjärtansdag// Ingmarie

F

F.d. 55256

Guest

Här i "västraste" Värmland skiner solen från en klar himmel. Inatt ca 6 minus nu har jag suttit ute i söderväggen och intagit 10-kaffe i 5 plusgrader. Servat traktorn och ska hjälpa grannen med att köra hem ett vedlass så det blir nog kaffe i solen i eftermiddag också. Jag kör hem hans ved och han passar posten, katten och ser om huset i tre veckor med början på torsdag när vi åker till Goa. Är det skattesmitning så bjuder vi på det!!!!!!!!
Solskenshälsningar Ove.G :spinny::spinny::spinny::spinny::spinny:

Senast redigerad av en moderator:
Toppen