• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uvær i Europa

Knerten

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2024
Jeg leser på nettet i dag at det i natt har vært et fryktelig uvær i Syd-Tyskland, Østerrike, Sveits og Tsjekkia med store ødeleggelser. Bildene av 5 cm store hagel gjør meg urolig. For dette er noe som vi husbilsreisende absolutt ikke har lyst til å komme ut for.

Jeg håper bare at ingen av våre medlemmer (eller andre) har fått ødelagt sin husbil i dette uværet.

Kraftig uvær i Europa - hagl så store som egg - VG Nett om Polen

mvh Magne
(som neste uke reiser gjennom dette området...)

Senast ändrad:
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Uvær i Europa

JÖSSES
shocked.gif
Nä fy skråån, tur man inte var där
regn.gif

Annelie & Jörgen

HBK Medlem
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
3407
Medlemskap
2025

När vi var i Kroatien/Medulin nu i Juli så drog ett rejält åskoväder in på morgonen (kommer inte ihåg datum) och vi klarade oss helskinnade men när vi kom till Mosenicka Draga dagen efter frågade ett par som läst en kroatisk tidning att flera husvagnar/husbilar fått sin plåt pepprad med stora hagel som givit rejäla fula märken samt att träd hade slitits upp av den hårda vinden, det hade varit ett litet kaos sa dom. Tack o lov att vi klarade oss och jag har fullt medlidande för alla som råkar illa ut på ett eller annat sätt i dessa oväder.

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Hej. nåt liknande råkade vi ut för i Polen för några år sedan.
Rätt eller fel vet jag inte men vi stopade under ett träd vid vägen.
Mycket hade vi på taket efteråt men inga skador.
Ps är en stor beundrade av de fenomen son himlen kan uppvisa.DS

Toppen