• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utväxling av växellådan, gärna tips.

Leiff

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
3362
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2.8 JTD 127hk
Årsmodell Chassie: 1999
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Husbilsmodell: a6970sg
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1999
Ämnesområde: Växellåda
Vi har en Dethleffs 99:a, backen läggs i till höger och ner.
Innan vi drevar om lådan,
vill vi gärna få telefon kontakt med Er som har ändrat utväxlingen i växel lådan,
med 200 /400.
Tacksam om Ni vill maila Ert telefonnr. så kan jag ringa upp.
Är Ni nöjda med det valet Ni gjorde ?

F

F.d. 25267

Guest
Hej. Vi drevade om 500 varv. Vid 90 km blev det 2500 varv istället för 2000 varv. Detta gjorde att bilen blev mycket mer körbar och vi kunde köra ner till 70 km på femman. Vi hade då en alkovbil med 110 hk. Billhallen i Borås gjorde ingreppet och vi blev mycket nöjda både med jobbet och resulatet. Kan rekommenderas. Mvh Per

F

F.d. 6939

Guest
Hej!
Jag hade samma fundering men monterade ett KCR-kit (dieseloptimering) istället.
Bilen blev mycket mera körbar och kraftfull över 90 km/h och jag kan varmt rekommendera detta alternativ då det dessutom minskade bränsleförbrukningen.
Vi har en stor alkovbil.

Mvh
Pelle

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Euramobil 742 skrev:
Hej. Vi drevade om 500 varv. Vid 90 km blev det 2500 varv istället för 2000 varv. Detta gjorde att bilen blev mycket mer körbar och vi kunde köra ner till 70 km på femman. Vi hade då en alkovbil med 110 hk. Billhallen i Borås gjorde ingreppet och vi blev mycket nöjda både med jobbet och resulatet. Kan rekommenderas. Mvh Per

Jag funderar på samma sak fast tvärtom för min varvar 2500 i 90km/h enligt Gpsen och hastighetsmätaren stämmer stämmer så dåligt för den visar då 100km/h och jag vill få ner varvtalet .

Toppen