• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utrymme för extra madrassen

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
hejsan på er skulle vilja ha lite tipps om vart ni gör av eran extramadrass på dagtid?
jag har en halvintegrerad bil så vi andvänder sittplatsen till säng på natten,den är stenhård:eek: så vi har naturligtvis en bäddmadrass, men den är ju bara ivägen när vi inte sover.Har letat efter ett lastnät som man kan fästa under den befintliga sängen och stoppa madrassen i på dagtid men hittar ingen som har måtten så det skulle räcka, hur gör ni med era??????
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Utrymme för extra madrassen

Vad är det för mått? Det kanske fungerar med en luftmadrass med en tunn bäddmadrass över.
Calle
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Utrymme för extra madrassen

Enkelt!
Vi lägger extra bäddmadrassen (till barnbarnen) under bäddmadrassen till vår egen säng!
Så när vi kör utan barnbarn ligger vi lite väl mjukt! :cool:
Jäkla snygg bil ni har! :D
Julian
 

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Sv: Utrymme för extra madrassen

Tack det samma:D.
Har ju ett lastnät till min bil som är till bagage utrymmet med den är ju för liten, ingen som vet vart man kan köpa lastnät som har storleken runt 140 * 120.sussi
 
Senast ändrad:

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Utrymme för extra madrassen

Jag förstår problemet och tittade nyss i HBgaraget för att leta efter en lösning. Jag vill också helst bli av med bäddmadrassen. För egen del blir det liksom lite lättare att komma ur sängen på morgonen. :D Har ingen färdig lösning men den kanske bör sökas i båttillbehörsbutiken, tex. Watski. Där finns det mantågsnät som metervara, maskstorlek ca. 10cm, pris ca. 50kr/m. Bredden är begränsat men det går väl att tråckla ihop två längder.
Sedan finns det shockcord (elastisk gummisnöre) som man skulle kunna spänna upp några längder under sängramen. Skall själv försöka med det sista, . . . . . . när jag får tid. :rolleyes:
Lycka till!
Julian
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Utrymme för extra madrassen

Vad är det för madrass ni har ? Är den tjock ? Det finns ju liggunderlag som har skumplast i sig och när man öppnar ventilen så expanderar skumplasten så den blir lite tjockare och när den har svällt färdigt så stänger man ventilen .

När man sovit färdigt så öppnar man ventilen och rullar ihop madrassen och då åker luften ur och när den är ihoprullad så stängen man ventilen .

ex efter en sökning på google : Outwell liggunderlag - Wild OutdoorLife

bilder :

självuppblåsande liggunderlag - Google Bildsökning
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Utrymme för extra madrassen

Just nu har Lidl en sån här självuppblåsande madrass för c:a 160:-
Tror måttet var 66 x 185 cm.
Calle
 

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Sv: Utrymme för extra madrassen

Jag har en bäddmadrass som är 140*200 och 5 cm tjock,man kan ju få ihop den endel,så den skulle kunna passa i ett nät.Jag ska kolla på båtaffärer,har sprungit på biltema,rusta och dom där allt i allo affärerna,trodde nog att man skulle kunna köpa typ lastnät .¨Det behöver vell alla nu förtiden när halva sverige åker till burg:music-icon::music-icon: sussi
 
Toppen