• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utrustningsbutiker i Tyskland

F

F.d. 10432

Guest
Vi ska hämta en ny husbil i närheten av Düsseldorf och planerar att åka hem över Dortmund, Hannover, Hamburg, Puttgarten, Öresundsbron till Norrköping.

Vi har uppfattat det så att utrustning etc är billigare i Tyskland än i Sverige. Eftersom detta är vår första husbil behöver vi en hel del prylar, allt från husgeråd och köksutrustning till utemöbler och gaslarm. Är det någon som har bra tips på utrustningsbutiker längs vår hemväg? Gärna butiker med brett utbud och låga priser.

Vi har också sett uppgifter på detta forum om att man bör köpa gasflaskor från Bauhaus i Tyskland. Har sådana flaskor samma koplingar som svenska gasflaskor?

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Utrustningsbutiker i Tyskland

Det finns en del butiker listade som "Fritz-Berger Partner" - dom kan ha ett mycket begränsat utbud. Välj Filialerna från listan.

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025

Hej jag köpte förra månaden en Truma Avente Ac från Nordmobil
till priset 1609€ ,markis Omnistor 5003 3.5m 509€ !
Priserna ligger betydligt under Fritz Berger och dom andra stora!
Sänd en email på engelska till Frank och fråga vad det kostar.
Nordmobil ligger på norra sidan av Hamburg mellan Lubeck och
Kiel motorvägen.:)
Tyska gasflaskor har en annan koppling än dom svenska!!
Mvh Tom.
Frank Emperle - - www.NordMobil.de -- Reisemobil Um- und Ausbauten --

Senast ändrad:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Några km från färjeläget i Puttgarten, på Industristrasse i Burg på Fehmarn, finner du CampXpert HZF Fehmarn. Välsorterat och rätt bra priser, samt en fyllig katalog om du behöver komplettera med något när du kommit hem.
aake

F

F.d. 10432

Guest

Hej, tack för alla tips om butiker. Vi kommer att besöka en eller flera på vår vinterresa tillbaka till Sverige.

F

F.d. 25057

Guest

Är det någon som kan ge tips om var jag kan köpa överdragsklädsel till framstolarna, (pilotstolar) pris osv.
Guy

Toppen