Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Detta får man enligt riktlinjerna föra in från annat EU-land
- 10 liter starksprit
- 20 liter starkvin
- 90 liter vin (varav högst 60 liter mousserande vin)
- 110 liter öl
Skall man kontakta tull el. Myndighet vid inresa i något land och vad gäller när jag återkommer till Sverige, mynndighetskontakt ?
Hej,
du måste vara ute i god tid för rabiesvaccinering, det krävs till alla länder, samt att hunden måste ha giltigt pass där det fylls i.
Du kan kolla på Jordbruksverkets hemsida.
När du åker in i Sverige ska man egentligen anmäla att man har hund i bilen, vi har åkt flera gånger, men det syns ju aldrig någon tullare där.
En gång då vi kom med flyg sent på kvällen ringde jag till tullen (fanns en tel på Landvetter där man skall anmäla), det enda dom frågade va om hunden va avmaskad och så önskade dom oss välkomna till Sverige igen.....
Jag tycker att man ska ge en avmaskningstablett innan man åker in i Sverige, det är dock inget krav längre, men bra om utifall att.....![]()