• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utnyttja klubbens storlek..

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
http://www.husbilsklubben.se/forums/t78094/

Finns vissa i klubben som är jättebra på att förhandla och få ett bra pris av försäkringsbolagen, men jag tror dom allra flesta i vår aktsamma ålder mera bara bugar å bockar över dom priser/premier vi får.

Och dom som lyckas förhandla fram en kanonpremie är också dom som sen skyltar med det på forumet, dom allra flesta accepterar bara sin premie.

Man kanske skulle utnyttja sin storlek och den maktfaktor vi faktiskt besitter, på riktigt.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Utnyttja klubbens storlek..

Sen är det inte alltid bra för den som lyckas förhandla bra pris till sig själv att säga: "Nu har jag 10.000 kompisar som vill ha samma pris". Det skulle kunna vara en nackdel i den egna förhandlingen.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Fast allt beror på hur man pressenterar upplägget, ber man om en offert för 10000 husbilar/år lär nog både reseförsäkringen ingå och ett betydligt lägre premie samt en rejäl hacka till husbilsklubben..

Försäkringsbolagen skulle slåss om våra husbilsförsäkringar årligen, men men vad är en bal på slottet..

Synd att inte klubben får ta del av en rejäl hacka pengar, skulle kunna användas till att iordningställa tömningstationer för husbilar mm, mm..

Kan det fungera inom elmarknaden är jag övertygad om att det hade fungerat för husbilsförsäkringar också..

Senast ändrad:
I

Iveco 35

Guest

När det gäller att jaga priser på diesel tror jag att det vore något för framtidsgruppen att jobba med, kanske redan är så?
Olle.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Fast allt beror på hur man pressenterar upplägget, ber man om en offert för 10000 husbilar/år lär nog både reseförsäkringen ingå och ett betydligt lägre premie samt en rejäl hacka till husbilsklubben..

Försäkringsbolagen skulle slåss om våra husbilsförsäkringar årligen, men men vad är en bal på slottet..

Synd att inte klubben får ta del av en rejäl hacka pengar, skulle kunna användas till att iordningställa tömningstationer för husbilar mm, mm..

Kan det fungera inom elmarknaden är jag övertygad om att det hade fungerat för husbilsförsäkringar också..

Det förutsätter att alla är beredda att ta den försäkring det blir, tror du att det blir så i verkligheten??? Principen låter bra men ska man vara tvungen att ha en försäkring om man är med i HBK? Hur många är med som inte har husbil, kanske husvagn eller funderar på att skaffa husbil etc etc

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Man måste lämna en fullmakt för att husbilsklubben ska få förhandla fram en försäkringspremie, visar det sig att det inte slår väl ut självdör försöket..

Finns INGEN elförhandlare som kan få ett lägre elpris än vad jag har, men för väldigt många är det ett bra system, även om inte alla vill vara med.

Strunt samma, jag har planterat ett frö..

F

Flow

Guest

Det förutsätter att alla är beredda att ta den försäkring det blir, tror du att det blir så i verkligheten??? Principen låter bra men ska man vara tvungen att ha en försäkring om man är med i HBK? Hur många är med som inte har husbil, kanske husvagn eller funderar på att skaffa husbil etc etc

Nej, det förutsätter det inte alls. Det är inte så det fungerar med mass-/medlemsavtal. Istället ERBJUDS medlemmarna de fina villkoren, och ju bättre desto fler kommer så klart att nappa.

Toppen