Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Bolagen som har uthyrningstjänsterna har försäkringar vid uthyrning som täcker skador och stölder, så husbilarna är fullt försäkrade. Dom som hyr identifierar sig med bank-id.
Jag tror att uthyrning kan vara intressant för många som annars inte har möjlighet att ha husbil.
De frågor som Pålle tar upp är relevanta, men det finns tjänsteföretag som hjälper till och stöttar vid uthyrning.
Så det vore trevligt om denna tråden kan få handla om frågeställningen som Zaphod är intresserad av och ta alla sidofrågor i egna trådar.
Det känns onödigt att kapa tråden redan i första svaret (hur relevanta frågorna än kan vara)
Helt riktigt att de har försäkringar mot skador och stölder.Men deras försäkring täcker inte skador för t.e.x motor växellåda.T.e.x hyresmannen har kört slarvigt och slirat mycket på kopplingen,en skada som visar sig efteråt med kopplingsbyte.Det får ägaren stå för.Har jobbat inom branchen så har en viss erfarenhet.Bolagen som har uthyrningstjänsterna har försäkringar vid uthyrning som täcker skador och stölder, så husbilarna är fullt försäkrade. Dom som hyr identifierar sig med bank-id.
Helt riktigt att de har försäkringar mot skador och stölder.Men deras försäkring täcker inte skador för t.e.x motor växellåda.T.e.x hyresmannen har kört slarvigt och slirat mycket på kopplingen,en skada som visar sig efteråt med kopplingsbyte.Det får ägaren stå för.Har jobbat inom branchen så har en viss erfarenhet.
Mvh