• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uthyrning

hur många veckor om året blir husbilen uthyrd

• 1-3

Röster: 0 0,0%
  • 4-7

• 8-12

• 12-20

Röster: 1 100,0%

• Totalt antal röstande
    1

Zaphod

HBK Intresserad
Kommun
Halmstad
Hej
Det finns flera olika tjänster där man kan hyra ut sin husbil eller husvagn. Ni som hyr ut via sådan tjänst,hur många veckor om året blir husbilen uthyrd?

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Följdfrågor:

Hur många här har blivit utsatta för bedrägeri eller bedrägeriförsök i samband med uthyrning? (Att inte återfå sin uthyrda husbil räknas INTE som stöld enligt polis och försäkringsbolag.)

Hur många här har fått tillbaka sin uthyrda husbil med skador?

Hur många här har blivit nekad ersättning av försäkringsbolaget för skador som uppstått i samband med uthyrning?

Hur många här har fått tillbaka sin uthyrda husbil i otvättat/ostädad skick?

Pålle

Zaphod

HBK Intresserad
Kommun
Halmstad
Bolagen som har uthyrningstjänsterna har försäkringar vid uthyrning som täcker skador och stölder, så husbilarna är fullt försäkrade. Dom som hyr identifierar sig med bank-id.

F

F.d. 4220

Guest
Jag tror att uthyrning kan vara intressant för många som annars inte har möjlighet att ha husbil.
De frågor som Pålle tar upp är relevanta, men det finns tjänsteföretag som hjälper till och stöttar vid uthyrning.
Så det vore trevligt om denna tråden kan få handla om frågeställningen som Zaphod är intresserad av och ta alla sidofrågor i egna trådar.
Det känns onödigt att kapa tråden redan i första svaret (hur relevanta frågorna än kan vara).

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Bolagen som har uthyrningstjänsterna har försäkringar vid uthyrning som täcker skador och stölder, så husbilarna är fullt försäkrade. Dom som hyr identifierar sig med bank-id.

Jag tror att uthyrning kan vara intressant för många som annars inte har möjlighet att ha husbil.
De frågor som Pålle tar upp är relevanta, men det finns tjänsteföretag som hjälper till och stöttar vid uthyrning.
Så det vore trevligt om denna tråden kan få handla om frågeställningen som Zaphod är intresserad av och ta alla sidofrågor i egna trådar.
Det känns onödigt att kapa tråden redan i första svaret (hur relevanta frågorna än kan vara)

Är medveten om detta, men vis av erfarenhet vet jag att tråden förr eller senare (förmodligen förr – varför skulle denna tråd vara ett undantag) kommer att "kapas", så jag tyckte det var bättre att förekomma än att förekommas.

Pålle

Senast ändrad:

S670sl

HBK Intresserad
Kommun
Sigtuna
Helt riktigt att de har försäkringar mot skador och stölder.Men deras försäkring täcker inte skador för t.e.x motor växellåda.T.e.x hyresmannen har kört slarvigt och slirat mycket på kopplingen,en skada som visar sig efteråt med kopplingsbyte.Det får ägaren stå för.Har jobbat inom branchen så har en viss erfarenhet.
Mvh

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Helt riktigt att de har försäkringar mot skador och stölder.Men deras försäkring täcker inte skador för t.e.x motor växellåda.T.e.x hyresmannen har kört slarvigt och slirat mycket på kopplingen,en skada som visar sig efteråt med kopplingsbyte.Det får ägaren stå för.Har jobbat inom branchen så har en viss erfarenhet.
Mvh

När det gäller skador skall man ju också ta med i beräkningen väldigt långa väntetider för verkstadstider om något händer, det kan ju påverka uthyrningen under hela säsongen, vad gör man då med bokade uthyrningar? Och vad händer med de egna resorna?

Toppen