• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utflyktstips för den konstintresserade.

F

F.d. 25270

Guest
Försöker hålla modet uppe en kall vinternatt genom att kolla igenom bildbanken på datorn. Hittade lite bilder från en s.k. skulpturpark, "Konst på hög", belägen på en gigantisk slagghög vid skifferbruket i Kvarntorp i närheten av Kumla. Man utökar med ett nytt verk per år. Själv blev jag fascinerad av den bifogade katedralen utförd i genombruten sträckmetall. Vintertid är högen alpin skidanläggning. Sommartid osar det fortfarande svavel ur marken. Jag kan varmt rekommendera ett besök.
Massa hälsningar och förhoppningar om en vår även nästa år !
Peterhttp://www.husbilsklubben.se/forums/attachment.php?attachmentid=32679&stc=1&d=1291426149

PS Klicka på bilden för att se större bild DS
 

Bilagor

  • Sommar 2008 151.jpg
    Sommar 2008 151.jpg
    3,1 MB · Visningar: 26
Senast redigerad av en moderator:

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Utflyktstips för den konstintresserade.

Fin bild med en ovanlig skulptur.
När man besöker Kvarntorpshögen kan man på olika platser se ställen där det ryker ur marken.
De pågår fortfarande kemiska reaktioner sedan 1940-talet. På vintern är dessa ställen snöfria p. g. a. värmen.
Inte lång från Kvarntorpshögen finns Sveriges Riksarkiv långt nere under marken.
 
Toppen