• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utflykt i Nice

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Har vi någon som gör Rivieran just nu? Skulle vara intressant och höra hur det är med husbil där?

Ninna i Cannes: ”Var som en krigszon”
● Svenskar på plats i Cannes och Nice vittnar om kaotiska scener i helgen när en storm utlöste kraftiga översvämningar på franska Rivieran.
– Vattnet gick upp till knäna på Boulevard de la Croisette, mitt i Cannes. Det var som en krigszon. En del var panikslagna, säger frilansjournalisten Ninna Bengtsson i Cannes till TT.

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026
Sv: Utflykt i Nice

Har mailat sonen men inte fått svar än.
Dom bor visserligen på en bergstopp i Biot alldeles ovanför Antibes så dom bör ha klarat sig. Om dom höll sig hemma;)

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Vi bor ju några mil sydväst om Nice, och här har det regnat ca 150mm på två dygn, men vi har inga skador, men det har varit värre närmre kusten där floderna svämmat över, Värst som sagt i området Cannes, Antibes och Nice. Enligt lokal-TV här är det några campingplatser i Antibes-området där man fick ta sin tillflykt till husbilstaken...

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Vi bor ju några mil sydväst om Nice, och här har det regnat ca 150mm på två dygn, men vi har inga skador, men det har varit värre närmre kusten där floderna svämmat över, Värst som sagt i området Cannes, Antibes och Nice. Enligt lokal-TV här är det några campingplatser i Antibes-området där man fick ta sin tillflykt till husbilstaken...

Jag har bott på en camping i närheten för 2 år sedan. Där fanns varningar, att i händelse av kraftigt regn kunde det bli översvämning. Skulle inte vilja vara där nu...

Le-Logis-de-la-Brague

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026

Dom har klarat sig!
Men allt nedanför berget verkade vara bortspolat, trädgårdar, bilar och husvagnar. Rakt nedanför berget där dom bor ligger brandstationen där bilarna inte kunde ta sig ut, mer än knähögt vatten. Dom kommer att ha kompisar från dränkta hus boende hos sig inatt.
Inget vanligt regn, det kom 175mm på 2 timmar!

Toppen