• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utestängd

F

F.d. 3088

Guest
Många med mig har upptäckt att det sätts upp höjdhinder så husbilar inte kommer in.
jag blev irriterad när vi skulle fika utanför Båstad på ett fik och dylik stock hängde i luften.:mad: slutade med att vi köpte fikabröd på kondis och fikade i naturen:D
Till kärnans punkt, plockas dom bort under lågsäsongen och duger vi som kunder då :confused:
Vore intressant att veta för dom ställena kommer då jag inte att besöka:mad:

Skriv gärna in om du ser någon nerplockad

Gurra

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Utestängd

Kommer inte ihåg men det låg vid italienska vägen har jag för mig
Det var förr förra sommaren

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

For noen år siden kjøre vi kystveien på både italiensk og fransk riviera, og nesten alle parkeringer langs den veien var med bommer i fra 190 til 250 cm over bakken. Stoppet til slutt på en bussholdeplass - helt ulovelig, men polisen sa at vi måtte opp på motorveien der var det aires for slike som oss.

Siden da kjører ikke vi ned til den delen av frankrike eller italia. Andre deler av disse to land er svært vennlige for oss farende fanter med husbiler. Vi har og funnet store kjøpesenter med bommer inn på hovedparkeringen, men som oftest kommer en da til en ekstra plass litt lengre fra døren med plass til oss.
Værste tilfellet var det bom på utkjøringen ikke innkjøringen. Vi måtte kjøre mot enveiskjøringen for å komme ut fra kjøpesenteret!!

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Gurra,

Det finns mycket att säga om Båstads syn på husbilar. Jag jobbar med det (sedan juni i fjor). Våffelkaféet(?) vid Italienska vägen har en minimal parkeringsplats, men jag har inte lagt märke till någon bom trots att jag kör förbi dagligdags. Skall tittá extra nästa gång.

Trots att kommunen ännu inte kommit loss med speciella husbilsplatser så finns det gott om legala platser på olika platser, såväl i tätorterna som vid kusten. Utanför tiden 15/6 och 15/8 finns varken parkeringsautomater eller parkeringsvakter.

Välkomna till min kommun

Håkan

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Vi besökte Båstad i helgen. Körde genom centrum och kom till kyrkan där det var skyltat p-platser för bussar, husvagnar mm. Gratis parkering och toaletter fanns.
Vi kände oss välkomna till Båstad.
Anne-Louise och Johnny

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej jag har sett att ute vid Vallda Sandö i norra halland har dom hängt upp ett sådant lufthinder, så att inte husbilar ska kunna komma ut och parkera. Det är en fantastisk fin plats, en perfekt ställplats egentligen, men dom vill väl inte ha dit husbilar. Tyvärr så är det nog så att ingen kan hindra markägaren att göra så, och det är ju naturligtvis det mest effektiva sättet att förhindra husbilar tillträde.
Skyltar med förbud om camping, förbud mot husbilar m.m. är vanliga lite här och där, men kan ju som sagt överträdas om man vill, medans lufthindret är 100% säkert mot husbilar...
Hoppas inte detta fenomen sprider sig, det vore ju tråkigt att inte kunna stå på de fina platserna!
För övrigt så går det att parkera med husbil på Vallda Sandö, men inte på den fina parkeringen med havsutsikt, där kan bara personbilar stå.
MVH Annette

Senast ändrad:
F

F.d. 8221

Guest

Hej alla glada
Jag tolkade "lufthindren" att där dom finns, är för att turistbussarna inte ska kunna köra "fel" och då åker vi med husbilar tyvärr med i samma "paket".

Stefan A

Toppen