• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utemöbler för husbilar

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Om någon månad är det förhoppningsvis solsken och tillräckligt varmt för att plocka fram bord och stolar för att kunna sitta ute i det fria.
Vi funderar på vilket företag som har det största och bredaste utbudet av bord och stolar som är lämpade för oss husbilsturister.
Alltså där man verkligen kan provsitta och känna på prylarna.
V-backen :rolleyes:

husbilar

FD HBK Medlem
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Utemöbler för husbilar

HusvagnSvensson i Lidköping har många möbler för oss. Om de är störst vet jag inte.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej V-backen! Vi har varit jättenöjda med stolar som vi köpte på Jysk. Ja, jag vet att Jysk är ett lågprisvaruhus som ibland säljer rena rama skräpet, men faktum är att dessa stolar är jättebra,våra har blivit illa hanterade av två barn, men ännu har ingen stol pajat ;)...
Dom väger lite och man sitter väldigt bekvämt i dom också. Dom kostar kanske knappt hälften av vad dom kostar på Husbilstillbehörsbutikerna (oj, långt ord). Man kan provsitta i butiken också.
Bordet köpte vi på Husvagnssvensson i Kållered, och det går att fälla ihop och väger också lite men är stabilt. Läs i denna tråd om bordet.

MVH Annette

F

F.d. 29752

Guest

Ett annat bra ställe att köpa stolar är RUSTA. Vi har köpt våra stolar där och är jättenöjda.

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025

Hej!
Vi köpte vårt bord på Husvagns Svenssons i Kållered och det är det som Annette tipsade om i ovan tråd. Vi är vänner med Stig o Marita och köpte samma bord, dyrt men oslagbart, klarar ojämnt underlag utan problem.

Kjelle

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Här kan du se (hyfsat bra) hur stolarna och bordet ser ut fastän det är både dynor och folk i stolarna :p

Bilagor

• 2009 05 30-001.jpg
    2009 05 30-001.jpg
    176,9 KB · Visningar: 10
  • 2008 07 14-002.jpg
    2008 07 14-002.jpg
    179,4 KB · Visningar: 5
  • 2009 05 30-010.jpg
    2009 05 30-010.jpg
    199,3 KB · Visningar: 6
  • 2009 05 31-001.jpg
    2009 05 31-001.jpg
    141,6 KB · Visningar: 3

susanne

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2025

Om någon månad är det förhoppningsvis solsken och tillräckligt varmt för att plocka fram bord och stolar för att kunna sitta ute i det fria.
Vi funderar på vilket företag som har det största och bredaste utbudet av bord och stolar som är lämpade för oss husbilsturister.
Alltså där man verkligen kan provsitta och känna på prylarna.
V-backen :rolleyes:
Jag köpte mina stolar på ok dom är jättebra och kostade bara 199:- styck,men bordet köpte jag på husbilsfirma ett sådant som man packar ihop i en väska.Inget av dom väger särskilt mycket .sussi:wub:

Toppen