• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utcheckning.

F

F.d. 673

Guest
Sv: Utcheckning.

...hon hävdade att det står att man betalar per natt i deras tidningar och inte per dygn, och att dom inte kunde stå för om någon enskild camping skriver per dygn. detta måste jag har missat helt eller så kan jag inte läsa.:rolleyes:

Sidan 25 i årets katalog. Campingfakta. Under rubriken "Vad kostar det att bo på camping", 2:astycket: "I presentationen av respektive campinganläggning anges från-priser per natt under låg- respektive högsäsong."
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 673

Guest
Sv: Utcheckning.

Kollade F-katalogen, och där står det "pris/dygn" i presentationerna, men det har ju inte med SCR att göra.
 
F

F.d. 3285

Guest
Sv: Utcheckning.

På Nicksta camping i Nynäshamn är utcheckning kl 12 - vill man stanna längre kostar det 10 kr/timme.
På Långholmens husbilscamp debiteras per natt - inga klockslag - receptionen stänger kl 22.
Kloka alternativ.
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Utcheckning.

Hej!

Även jag har varit på Fårö i sommar och möts utav en reception som har stängt 3 timmar mitt på dagen? Ska dä va service? Var till och med på en Caravan C. i Dalarna som hade samma förnedrande regel. Inte fan (ursäkta språket) väntar jag i 3 timmar för att behaga dessa camping ägare. Nä, någon måtta får dä va på dummheterna. Komihåg! Det finns alltid en bättre camping runt hörnet!

mvh Bill
 
Senast ändrad:

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Inlägg
465
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2024
Sv: Utcheckning.

Hej på er alla

En liten fundering bara.... om man betalar camping avgift per natt, vilket kan verka rimligt, men när på dygnet inträffar då natten 22-06??? eller som campingarnas in och ut checkningstider anger typ 15-12??
Borde man inte då kunna titta in på campingarna mitt på dagen mellan 12-15 för att ducha och tömma/fylla tankarna, utan att behöva betala någonting alls??

LOGISKT............:spinny:

( kunde inte låta bli att leka med tanken ):p

nä flera campingar som Långholmens Husbilscamp, dom verkar ha koll på hur man får folk att trivas, komma och åka när man vill..... rena lyxen, men vilken frihet.....

mvh Claes
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Utcheckning.

Jag vill inte på något vis försvara campingägarna, men att begära att få använda deras faciliteter gratis tror jag nog blir svårt. Dom drivs ju som företag och då måste man få in pengar till löner och omkostnader. När det gäller utcheckning går det nog att förbättra med lite flexibilitet. Kan förstå att om det står kunder på kö och vill in, då måste det finnas en tid när man ska lämna campingen så dessa kan släppas in. Sen kan man alltid diskutera vilken tid detta ska vara. Men med flexibilitet menar jag, finns det lediga platser kan det inte ha någon betydelse när man kommer eller går. Var på camping på Orust nu i helgen med många lediga platser och det var inga problem när jag frågade om jag kunde stanna till kl. 16.00.
 
Toppen