F
F.d. 750
Guest
Nu har jag checkat ut min ADRIATIK 05 från garantier och reklamationer efter två år. Har egentligen inte drabbats av några allvarliga fel.
Karosserifel på påbyggnaden löstes av Scandinavian Caravan Center i Karlstad till full belåtenhet, bra bemötande och bistånd med lokala transporter. Alltså en blomma till dom!
Inredningsdetaljer åtgärdades av NIBO Caravan i Bollnäs, där jag köpte bilen, med bra bemötande och förståelse för alternativa lösningar för att unvika återkommande fel. Alltså även en blomma till dom!
Förresten Bollnäs är vackert med alla dessa sjöar. Kolla får ni se!
En del problem blev inte lösta.
ADRIA i Tenhult leverar på FIAT som inte har beställts med skandinaviskt värmesystem. Skyller på FIAT vilket inte kan vara rätt lösning för kunden.
Hjälpte inte heller till med den ombyggnad som kan göras.Men det var ju ett så litet problem att man fixade det själv förstås.
Inte heller har man anpassat avtappning av vattnet till detta kalla land. Man skall tydligen stå på huvudet och kränga av stenhårda plastslangar från någon lämplig slangnippel och drälla på golvet. Slangarna ligger ju direkt på golvet i lägsta punkten så plats för någon skål finns ju inte. Detta fixade man själv på ett funktionellt sätt utan spill.
Instruktionsboken påminner mig om Putte Kocks TV-tippande för länge sedan, "Gardera med kryss". Dvs boken beskriver en hel del som inte finns i bilen men kanske i någon annan bil.
Dessa småsaker är inte mycket att gnälla om men hade varit desto enklare för ADRIA att ordna från början om bara viljan och mera professionalitet funnits.
Bilmodellen har dekalen "Scandinavian Edition" vilket antagligen bara syftar på elpatronen i TRUMA-pannan. Elpatronen är bra men vadå "Scandinavian Edition" i övrigt? Alltså, det kan inte bli en blomma till Tenhult.
TRUMA har ordning och reda i sin verksamhet. Blev kallad till ombyggnad av ett typfel. Från servicestället fick dom ett otydligt dokument. TRUMA, Tyskland ringer upp mig och förvissar sig om att ombyggnaden var utförd och rättar till uppgifter i sitt kundregister. Dessutom en trevlig pratstund om en del annat och deras Hot Line. Urstarkt tycker jag!
Betr FIAT 2,3 JTD inga problem på 4500 mil och två år. FIAT har också med chassinumret klarlagt vad ADRIA beställt betr värmesystemet. Kunde också leverera backspegel, dessutom rätt spegel med elvärme, inom 2,5 tim ute på vischan i Spanien. Något annat har jag inte behövt åtgärda.
Alltså! Än så länge även en blomma till FIAT!
När kommer Tenhult att inrätta Hot Line Support?
Kolla deras kontaktmöjligheter på webben! Broschyrer går bra i alla fall.
Nu är det dags att "Go to the Gate" och lyfta för nya färder med bilen.
Karosserifel på påbyggnaden löstes av Scandinavian Caravan Center i Karlstad till full belåtenhet, bra bemötande och bistånd med lokala transporter. Alltså en blomma till dom!
Inredningsdetaljer åtgärdades av NIBO Caravan i Bollnäs, där jag köpte bilen, med bra bemötande och förståelse för alternativa lösningar för att unvika återkommande fel. Alltså även en blomma till dom!
Förresten Bollnäs är vackert med alla dessa sjöar. Kolla får ni se!
En del problem blev inte lösta.
ADRIA i Tenhult leverar på FIAT som inte har beställts med skandinaviskt värmesystem. Skyller på FIAT vilket inte kan vara rätt lösning för kunden.
Hjälpte inte heller till med den ombyggnad som kan göras.Men det var ju ett så litet problem att man fixade det själv förstås.
Inte heller har man anpassat avtappning av vattnet till detta kalla land. Man skall tydligen stå på huvudet och kränga av stenhårda plastslangar från någon lämplig slangnippel och drälla på golvet. Slangarna ligger ju direkt på golvet i lägsta punkten så plats för någon skål finns ju inte. Detta fixade man själv på ett funktionellt sätt utan spill.
Instruktionsboken påminner mig om Putte Kocks TV-tippande för länge sedan, "Gardera med kryss". Dvs boken beskriver en hel del som inte finns i bilen men kanske i någon annan bil.
Dessa småsaker är inte mycket att gnälla om men hade varit desto enklare för ADRIA att ordna från början om bara viljan och mera professionalitet funnits.
Bilmodellen har dekalen "Scandinavian Edition" vilket antagligen bara syftar på elpatronen i TRUMA-pannan. Elpatronen är bra men vadå "Scandinavian Edition" i övrigt? Alltså, det kan inte bli en blomma till Tenhult.
TRUMA har ordning och reda i sin verksamhet. Blev kallad till ombyggnad av ett typfel. Från servicestället fick dom ett otydligt dokument. TRUMA, Tyskland ringer upp mig och förvissar sig om att ombyggnaden var utförd och rättar till uppgifter i sitt kundregister. Dessutom en trevlig pratstund om en del annat och deras Hot Line. Urstarkt tycker jag!
Betr FIAT 2,3 JTD inga problem på 4500 mil och två år. FIAT har också med chassinumret klarlagt vad ADRIA beställt betr värmesystemet. Kunde också leverera backspegel, dessutom rätt spegel med elvärme, inom 2,5 tim ute på vischan i Spanien. Något annat har jag inte behövt åtgärda.
Alltså! Än så länge även en blomma till FIAT!
När kommer Tenhult att inrätta Hot Line Support?
Kolla deras kontaktmöjligheter på webben! Broschyrer går bra i alla fall.
Nu är det dags att "Go to the Gate" och lyfta för nya färder med bilen.