• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utbetalning av försäkring på avställt fordon

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Hej!
Fick i dag ett "Utbetalningskort" från IF Skadeförsäkring AB (PU
Jo så står det!!!!
1889.00 kronor + Ca: 450 kr kommer senare för Avställningsförs.
Ställde av H-bilen den ( jo det står ju inte någon sådan info på med skickat papper).
Jag kan få pengarna insatta på ett konto om jag kör (tar mej) till ett "Nordea" kontor & Hämtar ett kuvert!!!!
Vidare står det.
Här kan utbetalningskortet lösas in
Priset för inlösen i en t.ex. " ICA-butik" 25 kr.
Priset för inlösen på ett "Nordea" kontor 50 kr
Kontentan av det hela när jag ställer på H-bilen nästa gång & allt är klart med försäkringsbolaget (priset), så kommer min fråga till berörd person vad är priset när du (försäkringsbolaget) dragit av mina omkostnader för att få ut om där finns kvarvarande pengar (inklusive telesamtal för att säga upp Avställnings försäkring pris 1158 kr) vid eventuellt nästa (om jag avställer bilen då pengar finns kvar) avställning!
Woooops! Var där någon förstod det sista?
Någon som har ett bra förslag för mej att komma så billigt så möjligt undan ( för dom 25 eller 50 kronorna kan man ju köpa Kålor till barnbarnen i stället).
Mvh.

frulli

FD HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3192
Medlemskap
2022
Sv: Utbetalning av försäkring på avställt fordon

Hej
Du löser problemet genom att meddela If ditt kontonummer i bank,så sätter de in beloppet där.Underlättar för både dig och If.

F

F.d. 27368

Guest

OBS Du kan endast hämta ut pengarna på Nordea ... Alla företag utom pressbyrån har gått ut från det systemet . Och pressbyrån löser ut upp till 1500 kr .. Fick åka upp och ner i stan 2 veckor sen när jag skulle hämta ut pengarna från bilen jag sålt

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Jag har SEB som bank. Jag har uppgett kontonummer så pengarna kommer in där med automatik.

Tidigare fick jag en utbetalningsavi. Om man då förde över/satte in pengarna på kontot direkt så tog dom ingen avgift.

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

På Swedbank däe jag har mina konton går det bra att sätta in beloppet direkt utan att betala någon insättningsavgift. Sen kan man ju gå till närmaste bankomat och ta ut pengarna om man hellre vill ha kontanter.
Men som tidigare sagts anmäl ditt kontonummer till försäkringsbolget så slipper du trasslet med banken.
// Göte J

chiquita

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025

Hej.
Om det är enkelhet man söker så är ett bra alternativ att till försäkringsbolaget betala via månadsbetalning. Autogiro ifrån banken och man behöver inte tänka (så mycket)

Detta fungerar bra om man ställer på resp av fordonen upprepade gånger varje år. Vid av/påställning via Transportstyrelsens hemsida så går ett meddelande till försäkringsbolaget. Vid avställning upphör bara betalningen ifrån autogirot och vid påställning fortsätter bolaget att hämta aktuellt belopp via banken igen.

Så har jag gjort i flera år.... /Roy

Toppen