• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utökat Reseskydd med 140 dagar i HBK Försäkring

HBK Styrelse

Husbilsklubben.se
Kommun
Husbilsklubben.se
Tack vare Försäkringskommitténs arbete har HBK lyckats förbättra försäkringen exklusivt för HBK medlemmarna.

Grattis till dig som ska ut på långresa! Nu får du snart utökat reseskydd för husbilen - från 45 dagar till 185 dagar.

Läs alla detaljer och villkor på nedan länk för HBK Medlemmar:

http://www.husbilsklubben.se/forums/t56451/

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025
Sv: Utökat Reseskydd med 140 dagar i HBK Försäkring

Hej och ånyo tack för detta förbättade avtal med Folksam!

Har ett önskemål/förslag att det kompletta försäkringsavtalet, vad avser HBK's unika delar, sammanfattas i ett dokument?

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Stort varmt tack till er som har lyckats med detta.

F

F.d. 2692

Guest

Bra jobbat, ett bevis på vilka goa gubbar vi har i klubben.

F

F.d. 25310

Guest

Kanske skulle vara i Gnälltråden, måste klaga.
Tyvärr tecknade jag IF, för en Vecka sedan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Christer

Krister 820

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
820
Medlemskap
2024

Mycket bra jobbat. Heder åt Er som lägger ner så mycket ideelt arbete till oss alla i husbilsklubben.

F

F.d. 25291

Guest

Jag kan bara tala för oss, och vi har haft de flesta av våra försäkringar i Folksam under snart 50 år, utan att någon enda gång känt oss lurade på "det finstilta" eller tråkigt behandlade. Vi har varit tvungna att utnyttja vagnskada på bil, husvagn och husbil lika väl som hemförsäkringen under åren, men alltid blivit just behandlade.

uno

B Bergman

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025

Tack det låter bra, men har försäkringsgruppen tittat på om flera bolag kan ställa upp på liknande avtal.
Jag har LF idag och jag förstår att om man diskuterar med ett bolag så kan man få ett så här bra avtal.
Men för oss andra som har andra bolag hade det varit bra om gruppen hade/har haft diskution med flera.
Bosse

H

hilding jonasson

Guest

Nu är det väl så att reseförsäkring har inget med husbil att göra mer än vanlig personbil eller fly, båt osv. Man måste ha en hemförsäkring med ett reseskydd som standard 45 dagar. Är man då utomlands i ett sträck mer än 45 dagar kan man teckna tilläggsförsäkring och detta kostar ju en slant. Hos DINA kostar det ca 1200 kr för 4 månader utanför Sverige. En hemförsäkring kan variera mycket mer än så beroende på vad man har för hus och lösöre samt självrisk. Folksam ger säkert inte bort något försäkringsskydd utan ser väl till totalpriset så det är nog inte självklart att deras koncept med 185 dagar är det bästa beroende på att många kanske bara är ute 80 dagar och kan få ett lägre totalpris med sitt gamla hemförsäkringsbolag. Många kanske är ute bara semester i 4 veckor och berörs inte alls av detta och då vill de nog inte vara med på en premie som täcker 185 dagar i utland eller????
De tunga grejerna i försäkringen täcker ju ambulanstransport eller hemtransport vid sjukdom, dödsfall, överfall, rättshjälp o ansvar stöld. Läkarvård och medicin är ju reglerat på annat sätt inom EU.
Jag har inget emot Folksam men är allergisk mot försäkringar och banker. De vill tjäna pengar på oss så innan man ropar hurra till detta ska man kolla alternativen först.:msn_angry:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Spelar visst ingen roll det ska bara klagas så fort det sker något nytt, ingen begär att ni ska ta Folksams försäkring, det är ett erbjudande som ges till klubben.
Varför måste ni hela tiden komma med inlägg hur dåligt det är.

Ta ert gnäll ni som gillar det och skriv det i Gnälltråden istället och hedra dom som jobbar för oss alla i sådana här trådar.

pelle570

F

F.d. 29989

Guest

Vad betalar ni i premie på Folksam/HBK?
Jag har IF, Deth W Magic, 4t, 2011 och betalar 5.700:-/år
Mvh Philip

F

F.d. 940

Guest

Jag har en Knaus SunTi 650MF -05 och jag betalar 3200:- hos Folksam.
Då är också maskinerna i bodelen försäkrade.
Arne.

L

Lennart Olovsson

Guest

Snyggt jobbat!!!!!!

Folksam sedan födsel!

Lennart

F

F.d. 2621

Guest

Arne HBK13 -
du gör ju inte oss andra någon tjänst med de ofullständiga uppgifterna i ditt inlägg ovan.

För att sådana uppgifter ska kunna ha något värde måste man ju ange vad det är för typ av försäkring som t ex hel- eller halvförsäkring och vad angiven premie avser för period samt försäkringens omfattning. Ingår t ex assistansförsäkring och maskinförsäkring avseende bilens motor, osv ????

Jag har själv en Dethleffs A-6981 årsmodell -07, alkov med de "vanliga" delarna brand, stöld, maskin/bodel, glas, rättsskydd och assistans och betalar premien 5061 för helår.

Jag har inga andra försäkringar i Folksam.

Så, bäste Arne HBK13 - hur kan du förklara skillnaden i angivna premier?

Pelle & Lena -
jag anser att de uppgifter som hilding jonasson lämnar i sitt inlägg ovan är relevanta och på intet sätt förtjänar att kritiseras så som ni gör. Vad har en husbilsförsäkring med en reseförsäkring att göra? Det är ju två skilda saker, som ska behandlas var för sig, eller hur?

F

F.d. 940

Guest

Hej Flat Mates.
Jag kan tillägga att jag har helförsäkring.
Varför skulle jag förklara skillnaden mellan din och min premie,det får du väl fråga Folksam.
Arne.

F

F.d. 2621

Guest

Nej, Arne, inte kan jag tvinga dig till någon förklaring och Folksam kan det inte heller!

Deras kommentar var att du i varje fall inte har samma typ av försäkring resp omfattning, som är det normala för husbilar av åtminstone min typ. Och, du har säkert lyckats med att förvirra flera än mig.

Jag är ändå helt nöjd med min helförsäkring i Folksam till årspremien 5061.- och de villkor och omfattning den ger mig.

Var och en få bli salig på sin fason!

F

F.d. 940

Guest

Hej.
Jag sitter på jobbet nu och har inte försäkringspappren här.
Kommer att titta på detta när jag kommer hem.
Återkommer.
Arne.

F

F.d. 940

Guest

Hej Ted.
Jag måste erkänna att jag hade fel,jag hade gjort ett tillägg med Assistansförsäkring så att summan på helår är nu 3618:-.
Så här ser försäkringsbeskedet ut.

Bilagor

• Iphone bilder. 002.jpg
    Iphone bilder. 002.jpg
    2,2 MB · Visningar: 9
  • Iphone bilder. 001.jpg
    Iphone bilder. 001.jpg
    2,2 MB · Visningar: 2
F

F.d. 2621

Guest

Tack Arne för infon! Nu är det ju inte min avsikt att på något sätt ifrågasätta din försäkring eller dina uppgifter, jag vill bara få ett grepp om de principer Folksam tillämpar för oss HBK:are.

Du verkar ju ha en bra försäkring med bra omfattning och villkor och till ett bra pris, bara att gratulera! 3.618.- för helår verkar ju vara oslagbart (obs för den kompletta omfattningen) och skulle den nivån vara tillgänglig för oss alla (med reservation för hur olika bostadsort inverkar) så tror jag att de flesta skulle välja just Folksam.

Jag har, för samma omfattning som du har och för en hb i princip som din, premien 5.061.- och tycker fortfarande den är OK, men man undrar ju vad som motiverar skillnaden.

Jag vill tro, att detta är av allmänt intresse och särskilt för dem i klubben, som förhandlat fram avtalet med Folksam. Naturligtvis måste det finnas skillnader, men jag tycker att vi måste kunna förstå dem. Det får ju inte vara någon häxkonst och inte heller mest vara beroende på vars och ens förhandlingsförmåga eller enskild handläggares generositet.

Toppen