Jag vet inte om jag är dum eller inte men det står ju överallt olika strömmar på usb uttagen, vad jag vet så ska dom ge 5 volt och inget mer eftersom det är vad mobilen ska ha, sen sköter ju mobilen laddningen oavsett man kan ta ut 10A. Bara om telefonen kräver mer än laddaren kan ge som det blir spänningsfall så det blir under 5 v.
Biltema har en trippel laddare som absolut inte verkar kunna ge det som står på uttagen om flera saker är inkopplade, det har även en usb laddare med termometer och spänning, termometern går helt fel när man laddar eftersom givaren blir varm, sen ser man att spänningen går ner lite när man laddar också. köp inte den sen har de ett uttag med laddare i kontakten plus en lång jättetunn tråd till två cigarettändaruttag knapt man kan använda ett uttag till 1 a laddare innan det bir för mycket spänningsfall så totalt oduglig. Verkar som det finns lite olika standard på uttagen eftersom de glappar i mitt cigarettändaruttag. så plötsligt piper det att batteriet är lågt speciellt innan en större trafikplats.