• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

USA visar samma ökade intresse för mobil fritid, som Europa

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Det ökade intresset för mobil fritid i dessa Coronatider, som vi sett i de olika Europeiska marknaderna, ser vi också i USA.

I USA var försäljningen, av nya RV (husbilar & husvagnar), 43,4% högre i november, jämfört med samma månad föregående år. En återhämtning som ser ut som den i t,ex Tyskland, där också branschen i princip stängde ner i mars, april och maj, för att sedan komma starkt tillbaka.

Juli +53.5% och nu i november 43.4%, Organisationen lämnade i slutet av november en bedömning om att marknaden väntas öka med omkring 4,3 procent i år. Hittills i år uppgår leveranserna till 390.030 fordon,

6608B9AD-1526-49A2-92AF-D7377E596AFD.jpeg
Intressanta uppgifter till er som satt in era sparpengar i aktier på Dometic. Ni kan glädjas åt att i USA, som är deras största marknad, beräknas marknaden för fritidsfordon öka med 18,7% nästa år. Skönt när deras egen hemmamarknad, Sverige, sviktar på grund av en orimlig beskattning på nya miljövänliga husbilar.

Källa: RVIA November 2020 RV Shipments Up 43%

Tommy
 
Senast ändrad:

Christer. L

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
16098
Medlemskap
2025
Då passar jag på att lägga in ett dags diagram på Dometic för de som har intresse. Fri tolkning.
1 = 13 okt kurs topp 117,90
2 = 17 dec kurs topp 116,10
Sista stapeln är dagens... Kurs i skrivande stund = 110,50. Lycka Till.
 

Bilagor

  • Dometic.png
    Dometic.png
    165,4 KB · Visningar: 14
Toppen