• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

USA - ett land för husbilsfolk.

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025
Hej!

Min amerikanska kollega la just följande adress på mitt skrivbord med orden: Här kan du nog drömma dig bort en stund, Staffan. Och efter några minuters surfande så konstaterar jag att hon nog har rätt. Så för att även ge er andra klubbmedlemmar en chans att göra sammalunda, här följer adressen: Go RVing - Home.

Staffan

J

jami53

Guest
Sv: USA - ett land för husbilsfolk.

Hej
Vi har varit runt Europa ett par gånger men ingenting liknar en resa i USA, så totalt annorlunda. Efter några års funderande och sparande slog vi till förra året och bilade från Chicago till San Francisco under 35 dagar och det var nog vårt livs upplevelse. Campingplatser, husbil, vägar, människor, natur m.m, ja allt var en ny upplevelse.
Husbilen var 10 m lång med ALLA bekvämligheter. På campingplatserna ansluter man sig med allt, vatten, avlopp, el, cabel-tv, internet osv. Givetvis finns alternativ om man vill. Det går att ställa sig i "stateparks" där inte någon anslutningsmöjlighet alls finns och då till ett mycket lägre pris.
Ja resan går att skriva hur mycket som helst om vilket jag inte tänker göra utan vill bara rekommendera andra husbilsfantaster att någon gång, om möjlighet finns, göra en sådan resa.

F

F.d. 29862

Guest

Hej!
Några frågor om Du har tid...
Flög ni över och hyrde, alt köpte en bil, som sedan avyttrades eller lämnades igen.
Kan ni ge rund siffra för vad det kostade totalt.
Vi är kan inte betala " hur mycket som "men är beredda att satsa en bra slant för att uppleva detta.
Leve bobilsfolket
Lars

F

F.d. 10098

Guest

Efter att ha sett det mesta av USA och Canada under ett tjugotal besök då vi hyrt vanlig bil och bott på motell bestämde vi oss för att prova på husbil. Efter mycket research och analys kom vi fram till att en månad (september) i västra Canada var det bästa. Hyrde en husbil baserad på Mercedes Sprinter hos en mindre firma i Vancouver All West RV Rental Canada Inc.. Till skillnad från de flesta andra uthyrningsfirmorna så har de ingen reklam på bilarna.
På en månad hinner man se hela västra Canada från Prince Rupert till Winnipeg. De flesta turisterna försvinner när man kommer öster om Edmonton men prärien är lika imponerande som Rocky Mountain.
Som sagt: Ge Canada en chans!

Toppen