• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ursprunget på flaskan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Gammal svensk modell (H11), vilket framgår av texten på etiketten.

Click-on-anslutningen används även i Danmark och Norge. Vet ej om den är identisk med den spanska kopplingen.

En H11 kan eventuellt bytas in mot en P11.

Om flaskan inte passerat revisionsdatum kan du låta fylla den hos flera företag, t.ex. Gasolflaska H11 | Gasolfyllarna. (Tror dock att den skulle ha reviderats senast 1969 – alltså för 55 år sedan.

För att kunna använda en H11-flaska i din svenska husbil behöver du en reduceringsventil av denna typ: Tusentals gasolprodukter på nätet

Pålle

Senast ändrad:

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Trots stor skärm och stor förstoring av bilden kan jag inte se något hål någonstans. Däremot en del avskavd färg med åtföljande ytrost,men det är sådant som kontrolleras vid en revision.

Jag skulle chansa på att byta in den mot en P11. Lyckas inte det, finns det många tips på Youtube på vad man kan använda en kasserad gasolflaska till. Tänk bara på att fylla den med vatten innan du sätter vinkelslipen mot den.

Pålle

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen