• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Urspårade trådar - en filosofisk betraktelse

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Hej alla diskussionsglada vänner!

Vi retar väl alla då och då upp oss på att "alla andra" inte kan låta bli att spåra ur trådar? Jag gör det i alla fall men ändå kan jag själv ibland komma med inlägg, som spårar ur en tråd. I skrift märks det väldigt väl att tankarna vandrar iväg åt ett helt annat håll än där man var från början. När man samtalar märks det inte så tydligt, så då passerar det ofta obemärkt.

En gång i tiden hade jag ett jobb där vi diskuterade allt mellan himmel och jord på kafferasterna. Men vi gjorde ibland något mer!

Plötsligt kunde någon av oss säga: "Hur hamnade vi här? Vi började ju prata om ...". Då började vi nysta upp diskussionen och hittade nästan alltid punkterna där vi bytte spår. Det kunde vara flera spårbyten i samma diskussion.

Nu ska vi se hur många inlägg det blir mellan varje spårbyte i den här tråden.

//Jan
 
W

Weckman

Guest
@Jan K Nu ska du inte få mig dit du vill;):msn_heart:.. Jäkligt bra tråd som kommer följas, tummen upp för dig.
Tycker vi alla eller nästan alla spårar ur ibland, och tur är väl det. Vi läser och tolkar skrift olika, och läser det vi vill och beroende på vilket humör vi är på själva. Kan då bli lite udda svar och urspårningar. Har själv inga problem med att mina eller andras trådar spårar eller kapas, men finns folk som gärna påpekar detta som inte ens gjort ett inlägg i tråden konstigt nog. Men alla vill vara med i ett hörn på sitt sätt.
Btw. Ska köpa en studsmatta till allmänytan på villakvarteret och undrar om ni kan rekommendera en bra tålig sådan. Här finns nog en del erfarenhet och kunskap.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Då kör vi! ;)
Tänk på att reglera användningstiderna. Studsmattor kan vara oerhört störande för dem i närheten. Kolla för säkert skull med kommunens "hälsa och miljö". Det kanske behövs bygglov eftersom det är en bostadsrättsförening.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Jag får gratulera Jan K idé om urspårning. Personligen har jag inget emot urspårning så länge det inte gäller tågtrafiken :D. Det hör ju till livets tjusningen. Däremot är jag minst sagt besviken på personer son inte vill eller kan respektera trådskaparens tydlig, negativ reaktion mot urspårning eller kapning. Annars skulle det kunna vara fritt... :mcride:
 
F

F.d. 22252

Guest
En uppblåsbar pool tar samma utrymme har en med värme i och bubbel, den är bra mycket roligare än att se en massa vältränade människor hoppa runt och landa på huvudet och vi som är äldre ska inte bara akta oss för att XXX19 kan ta livet av oss utan det finns en massa annat vi ska undvika.
Sen kan man faktiskt sitta i en pool i 36gr varmt vatten dricka en kall öl och fundera på livet inte helt fel för oss stressade pensionärer.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
En uppblåsbar pool tar samma utrymme har en med värme i och bubbel, den är bra mycket roligare än att se en massa vältränade människor hoppa runt och landa på huvudet och vi som är äldre ska inte bara akta oss för att XXX19 kan ta livet av oss utan det finns en massa annat vi ska undvika.
Sen kan man faktiskt sitta i en pool i 36gr varmt vatten dricka en kall öl och fundera på livet inte helt fel för oss stressade pensionärer.
Jag håller med Dig Bengtic om det hälsosamma hydroterapi i kombination med öl. Jag minns våran vistelse i Zalakaros (Ungern) ‐ många bassänger med mycket varm, minersrikt vatten från det underjordiska. Det är synd att man inte tillåter öl i bassänger med vatten från varmakällor ... kanske därför att man är rädd för att det kan leda till farlig, ohälsosam urspårning (så det finns koppling till tråden :cool:)
 
F

F.d. 22252

Guest
Har aldrig varit i Ungern, när det är sommar och varmt vill man gärna till havet och det är ungefär lika långt till kroatien vilket jag gärna vill återvända till. Verkar som om de kommer att öppna upp för turistsäsongen de har ju inte haft mycket virus där.
Men jag måste se över husbilen en del innan har ju fusktvättat den men ska försöka göra det ordentligt med stege borste abnet och högtryckspruta. Kanske finns någon som är bra på det där med att tvätta själv får jag aldrig någon blank yta som slår ifrån sej smutsen det är ju plast men båtar i samma plast brukar ju blänka.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
båtar i samma plast brukar ju blänka.
Beror på att ägaren putsar på den hela våren. Ser ju hur grannen håller på med sin plastbalja. Sen måste han ju provstarta bigblock V8an några gånger också, det tycker jag är mycket irriterande, jag har ju ingen V8 som jag kan mullra med bara en rak sexa, inte samma ljud i den.
 
F

F.d. 4220

Guest
Om vi ska återgå till trådens ursprung så är jag med i ett mc-forum där vi säger att efter 7 inlägg så är det nästan ok att tråden spårar ur :)
Det kan jag hålla med om. Där det kursiverade ”nästan” får gälla om startinlägget har blivit besvarat nöjaktigt.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Om man skriver i rubriken på en nystartad tråd att man gärna vill se både urspårningar och avvikande svar på alla de sätt, då borde det ändå bli liiiite knepigare att få tråden stängd av någon annan. Eller har jag fel?
 
D

Deleted member 11118

Guest
Enligt en legend fanns i den grekiska staden Gordions tempel en knut som satt på en oxkärra och var så pass komplicerad att ingen förmådde lösa upp den. Den som löste den skulle bli herre över Asien. Alexander den store försökte knyta upp den men misslyckade, blev så sur så han högg isär knuten med sitt svärd – och hade helt plötsligt lyckats! Myten brukar användas för att beskriva hur komplicerade problem ibland kan ha enkla (eller oortodoxa) lösningar.
 
Toppen