• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ursäkta mig igen mera frågor om Truma och kont panel

F

F.d. 6102

Guest
Hej ursäkta att jag frågar så mycket men måste ju lära mig och det finns mycket kunnigt folk här..Kan jag köra Min Truma 6000 utan vatten på gasol och få värme i husbilen.Samt på kontrollpanelen finns en knapp där det står pump är det med den du fyller varmvattenberedaren eller är det pumpen till dusch och kranar?? känner mig jätte korkad som frågar så mycket.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Ursäkta mig igen mera frågor om Truma och kont panel

Det finns ingen speciell pump för att fylla varmvattenberedare utan det är den vanliga vattenpumpen.
Beredaren fylls när vattenkranen är öppen på varmvatten och pumpen går.
Kör inte pumpen mer än några 10-tal sekunder utan att fylla vatten i tanken.
Om den knapp du ser är till vattenpumpen är svårt att veta utan att se en bild.
Det är inga problem att köra pannan utan vatten.

Glöm inte att stänga säkerhetsventilen vid pannan innan du fyller vatten.
Denna ventil är för att skydda så inte beredaren fryser sönder.
Temperaturen i bilen behöver vara 5-8 grader innan det går att stänga ventilen och den öppnar automatiskt vid ett par plusgrader.

Behöver du hjälp att ladda upp bilder så titta i DETTA FORUM där de vanligaste funktionerna beskrivs.

F

F.d. 6102

Guest

har nu konstaterat att värmen verkar gå att köra med el också hade nå manöver vred till 230v ..så testar nu på gården med att värma upp med..låter dessutom mindre.

PudelRäser

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025

Där det står pump på panelen är huvudbrytaren till elpumpen för kranar/dusch

Toppen