Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har använt Transclean 65 och tanken blev helt ren .Jag har noggrant gjort ren min toakasett men det är svårt att få bort urinsyra som sitter fast. Någon som kan tipsa om bra medel eller metod att få bort det.
Vad är bra att ”olja” in gummidetaljerna med?
Har du Dometics toalett?Man kan göra det här hur svårt som helst..., eller så använder man grönsåpa!
Har f n Thetford. Har haft Dometic tidigare i 10 år. Ser ingen skillnad i underhåll.Har du Dometics toalett?
Hade först Thetford och det var en bra konstruktion. När vi fick Dometics toa för drygt 10 år sedan så tog det inte lång tid förrän den började gå trögt att öppna. Skivan som ska glida in över packningen måste vara ordentligt smörjd för att fungera. Provade allt (nästan) som rekommenderades som såpa och silikonspray. Det enda som fungerat bra för mig och flera andra är silikonfett. Såpa tyckte jag inte fungerade alls eftersom det torkar efter ett tag. Däremot kanske det är mer miljövänligt? Men vi har alla olika erfarenheter och uppfattar nog inte trögheten i lucköppningen på samma sätt.Har f n Thetford. Har haft Dometic tidigare i 10 år. Ser ingen skillnad i underhåll.
Korrekt. Silicon i slidpackningen och på stängerna. Såpa är sämre, men utmärkt för rengöring av porslinet i toanHade först Thetford och det var en bra konstruktion. När vi fick Dometics toa för drygt 10 år sedan så tog det inte lång tid förrän den började gå trögt att öppna. Skivan som ska glida in över packningen måste vara ordentligt smörjd för att fungera. Provade allt (nästan) som rekommenderades som såpa och silikonspray. Det enda som fungerat bra för mig och flera andra är silikonfett. Såpa tyckte jag inte fungerade alls eftersom det torkar efter ett tag. Däremot kanske det är mer miljövänligt? Men vi har alla olika erfarenheter och uppfattar nog inte trögheten i lucköppningen på samma sätt.