• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ur barnamun

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Lilla Vendela på besök hos oss följde med oss lite överallt i närområdet. Vadstena tillhör närområdet. Hon var 8 år och i full färd med att lära sig handla själv i kiosken. Vi stod lite bakom och lät henne handla det hon ville, naturligtvis begränsat av de mynt hon hade i handen.

Förvånade kunde vi konstatera att det uppstod någon kontrovers mellan henne och kioskbiträdet. Vi lät det hela fortsätta och får till vår häpnad och munterhet höra ungen säga: "JAG SKALL VÄNDA MIG TILL KLAGOMUREN".

:)

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Ur barnamun

Härligt! Visst är dom sköna, dom små!

Min son, 6 år, skulle berätta för mig häromsistens vad en iPhone är för något. -Jo, det är en grej som man kan spela spel med, sen kan man ta kort, och så kan man filma, se på TV, och sen är jag inte säker, men jag tror att man kanske kan ringa med den....;)

Till saken hör att vi har inga såna moderniteter själva, vi har vanliga gamla hederliga mobiltelefoner, så sonen har ju bara hört vad kompisarna har berättat...

/Ludde

F

F.d. 14324

Guest

Häromdagen fick jag ett gott skratt.
Min 6-åriga dotter lekte med storebror och plötsligt hör jag henne säga med en ganska bestämd ton "Du måste bete dig mer sofistikerat" :)

Jag har försökt få reda på var hon hört uttrycket men det vill hon inte säga, men förmodligen har hon hört det i någon film.

quest

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2025

Jag och äldsta sonen, då 3 1/2 år, satt i badkaret. Mamma var på förlossningen då vi väntade vårt andra barn. Pappa, hur har detta gått till? jag förklarade för den då knappt 4 årige sonen så gott jag kunde. Då har Du och mamma gjort det 2 gånger! Ja, vi har nog gjort det ganska många gånger. Varpå han reser sig upp och med hög röst säger: Har Ni gjort det i ONÖDAN!!!!!
Vad svarar man på det????:twitcy:

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Jag och äldsta sonen, då 3 1/2 år, satt i badkaret. Mamma var på förlossningen då vi väntade vårt andra barn.

Fick en mer oskyldig fråga när jag dushade tillsammans med min då 4-årige son: Pappa ska du ha en bäbis ?! samtidigt som han pekade på min mage :mad::(:rolleyes:. Efter det fick det bli lite mer träning :twitcy:

Toppen