• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ur barnamun i samband med dagens älgjaktspremiär...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Min 6-årige son Emils kommentar i morse, när pappa är på väg ut på älgpasset (med anledning av att han inte lyckats skjuta nån älg de senaste 20 åren)

"-Pappa, om du inte har skjutit nån älg idag, kan du ju skjuta ett får i fårhagen istället!" (Anm. fåren är våra egna).

Alltså, det var av omtanke av faderns förmodade besvikelse som sonen i förebyggande tröst och all välmening sa dessa ord. Tänk, vad barn är fina, de vill så väl och göra oss vuxna glada på sitt alldeles egna sätt...:)

Bilden på Emil är tagen på skördefesten på Tjolöholms slott i helgen

namnlöst-6.jpg

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Ur barnamun i samband med dagens älgjaktspremiär...

Kul man får många goda sanningar o skratt ur barnamun. :)
När min idag äldsta tös var 2-3 ringde det på dörren.
Utanför stog en stor svart man som talade engelska o ville sälja tavlor.
Jag förklarade att jag inte ville han något o stängde dörren.
-Var kom han ifrån sa tösen.
-Jag svarde.
Jag vet inte men säkert långt bort ifrån.
Dom kom svaret
-Jaha då var han säkert kines. :p:

Ps fint foto som vanligt Anette

F

F.d. 50036

Guest

Hej Annette och Egon

Hoppas verkligen att Egon bryter trenden! Skule vara roligt och få höra en riktig jakthistoria när vi träffas nästa gång. Har ju själv lagt geväret på hyllan men minnena bär jag med mig hela livet. Nästa gång vi träffas får vi prata jakt Egon, visste inte att du var jägare!

Kram på er från Torbjörn & Annica

PS Fint repotage i Alers DS

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jasså, du har jagat du med! Egon jagar på vår egen mark, och är inte med i nåt jaktlag, så han är ensam på marken, men då är sannolikheten också ganska liten att han ska få nåt. Men han tycker det är skönt att sitta o koppla av i skogen också. Han har bara B licens, så det är bara två dagar.

Ha det gött, hoppas vi träffs snart igen! ;)

Toppen