• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

uppvägning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gulleben

FD HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
9727
Medlemskap
2023
Hej, jag har en husbil Fiat Mirage-00 som jag skall väga upp till 3850kg. från 3500kg totalvikt. Jag har skaffat intyg från Fiat och det gick mkt smidigt, kostade 1500kr.
dock fick jag ingen typskylt! hur gör jag nu? kan jag ändra på den gamla skylten? det enda som skiljer är ju totalvikten vad jag kan se, kan jag stansa in den nya totalvikten
Är det någon som har svar på dessa frågor, det är inte lätt att få tag på en ingengör på sv.bilprovning med tung behörighet för svar.
Hälsningar Tobbe o Anki

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: uppvägning

Den får du nog be om när du besiktigar för den nya vikten. Du måste ju till bilprovningen i alla fall så fråga där då. Vi fick den med intyget men fick ej sätta på den själva det gjordes av besiktningsmannen på bilprovningen när vi besiktigat för nya vikten.
Gunilla

Gulleben

FD HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
9727
Medlemskap
2023
Sv: uppvägning

Hej igen, fick i dag reda på att det inte behövs någon ny typskylt, det räcker med ett intyg från Fiat då husbilen är ibruktagen innan 2005. det va intressant. Bara att regbesiktiga +vanlig besiktning så är det klart.
tack för tipsen.
hälsningar Tobbe o Anki

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen