• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppvägning igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025
Hej!

Har en Knaus Sun Traveller, Fiat 07:a, totalvikt 3500 kg, som jag skulle vilja väga upp.

1. Hur hittar jag info om hur mycket den får vägas upp?
2. Vad är och var hittar jag coc-dokumentet?
3. Ställs det andra krav på däck eller fälgstorlek?
4. Erfarenhet av vad det kostar?

S

suneAl

Guest
Sv: Uppvägning igen!

Hej!

Har en Knaus Sun Traveller, Fiat 07:a, totalvikt 3500 kg, som jag skulle vilja väga upp.

Svar: Ta kontakt med Olle Berghlom Försäljning AB i Kristinehamn för de är importörer och Generalagenter för KNAUS.

Om bilen är Coc-godkänd så är det enbart Tillverkaren "KNAUS" som kan skriva ett nytt.
Generalagenten kan hjälpa Dig så ta kontakt med dem.

CoC = betyder på svenska HELFORDONSGODKÄND eller Cerificate of Conformity och utfärdas ENDAST av den som tillverkar HELA FORDONET.

Har för mig att den började på Husbilar från år 2007.

Gå in på Transportstyrelsens hemsida, klicka på väg sedan på Fordon och sedan på Fordons- & ägaruppgifter fortsätt till Sök uppgifter om ditt/dina fordon sätt in Registeringsnummret i rutan varvid du får ett tilläggsnummer som sätter in i den nedreraden sedan är det bara klicka på sök och Du får samtliga uppgifter om ditt fordon. Du kan fortsätta och klicka på Tilläggsinformation, om Du får beteckningen T13H Årsmodellbeteckning, då har den COC-intyg.

PS! 240kg i Max lastvikt får man inte ha med sig mer än hustrun/sambon + lite mat och kläder.

Bilen har 15" hjul. Frågan är om det går att höja ???????

Går det inte så mitt råd:

1)BYT BIL fort som f-n för dessa Husbilar med låg TOTALVIKT, LASTVIKT kommer att tappa värde, vem köper dem i andra hand och skaffar sig ett problem ?

eller

2)Montera dragkrok och köp ett Obromsad EU-släp då får Du med 500kg i den.

Häls 571

:mcride:

Senast ändrad:
F

F.d. 10627

Guest
Sv: Uppvägning igen!

Det är inte säkert att du kan väga upp den alls, det är ingen självklarhet, du måste kolla som ovanstående talare säger.

Om du har 15" fälg så är det ofta kört tyvärr.

Hej!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen