• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppvägning av Husbil

caysson

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2027
Jag undrar hur man går till väga med att väga upp husbilen. Jag har en Eura 700 på 4000 kg och jag vill väga upp den till ex 4500kg. Det finns säkert någon här i HB klubben som är kunnig på det. Mvh Caysson

F

F.d. 25774

Guest
Sv: Uppvägning av Husbil

Jag undrar hur man går till väga med att väga upp husbilen. Jag har en Eura 700 på 4000 kg och jag vill väga upp den till ex 4500kg. Det finns säkert någon här i HB klubben som är kunnig på det. Mvh Caysson

Det går troligen inte utan att bygga om bromssystemet.
Chassiet skulle säkert klara det men inte bromsarna.

STANTON

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025

Vi har en Eura 700 2011 när vi beställde våran 2010 så var totalvikten på 4000kg när vi hämtade den 2011 i mars så blev vi förvånade totalvikten var då på 4500kg

Gert O.

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022

Har en Hymer på MB Sprinter 3500 kg vet någon om det går att väga upp den till 4000 kg ?

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Vilket chassi har du?
Ifall du har ett 3xx så kan det gå att väga upp till max 3880kg

Så lät jag göra på den Kabe alkovbil byggd på MB 316 som jag hade några år under förra decenniet. Krävdes byte av framvagnsbalk och fjädrar och blev tämligen dyrt (>30.000) och tyvärr kom hela ökningen av lastkapacitet på framaxeln, där jag inte hade störst behov av den.

aake

Toppen