• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Upptäck Sörmland gör en Slottssafari i sommar

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
BF3BF2D0-7DEB-4345-B526-17670F702CDB.jpeg
Taxinge Slott Kakslottet®

Mycket talar för att många av oss kommer att stanna i Sverige i sommar och idka ”Svemester” eller ”Hemester”, du väljer själv vad du vill kalla det.

Skall i några artiklar här på första sidan, försöka hitta intressanta destinationer/resrutter i Sverige, som kan inspirera upptäckarglädjen och lusten att att besöka med husbilen i sommar.

För en vecka sedan publicerade jag en artikel om Visit Swedens Upplevelseguide, en generell digital guide med över 600 förslag på resmål och aktiviteter I Sverige. Den rekommenderar jag att du gör som jag gjort, ladda ner den och ha den tillgänglig i husbilen när du reser runt i Sverige i sommar;

Börjar med att presentera tips om Sörmland.
Med slotten som dragplåster, vill Visit Sörmland locka besökare att utforska vad Sörmland har att erbjuda genom sin Slottssafari. Sörmlands många slott och herresäten erbjuder en unik upplevelse med historia i centrum och passar oss med husbilar att besöka!

Visit Sörmland är glada att kunna presentera även Taxinge Slott Kakslottet® på slottsafarikartan i år. Taxinge Slott är ett intressant besök för den som vill upptäcka de Sörmländska slotten. Här bjuds det på en kakbuffé som alltid har minst 65 sorters kakor och bakverk.

Alla vackra slott, gods och gårdar bär på spännande historier.

Utforska alla slotten här!

Tommy
 
Senast ändrad:
Toppen