• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppställningsplats

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029
Eftersom vi kommer att lämna Småland och Tingsryd för Stockholm i augusti så är vi i stort behov att hitta en uppställningsplats för vår husbil. Är det någon som har en plats eller vet någon som har möjlighet att upplåta en plats så är vi tacksamma.
Vår målsättning är att bo så centralt som möjligt - vilket inte skapar möjlighet att ha bilen där.

Tacksam för alla tips.

Kurt & Margot

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029
Sv: Uppställningsplats

Hej alla husbilsvänner i Stockholmsområdet.
'Lyfter fram tråden igen. Är det någon som kan ge tips om uppställningsplats i Stockholms området. Vi kan tänka oss att åka en bit till bilen. Viktigt är att det är ett säkert område och att det finns möjlighet till el under vintern.

Kurt & Margot

F

F.d. 4879

Guest

För hur länge tänker ni ställa upp bilen och ska ni bo i den under uppställningstiden?

F

F.d. 4879

Guest

Efter att vi hade pratats vid igår per telefon: Uffe ringde mej idag och jag frågade honom om du hade ringt, men nej. Andreas håller på och säljer av sina husbilar och satsar på orkesterbussar istället så uppställningsplatsen i Nacka är inte aktuell längre. Enligt dom så är det enda i vettigt avstånd från innerstan och till rimlig penning Solvalla camping, där finns det massor av husbilar och husvagnar långtidsuppställda. Pröva det!

MVH Göran

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Tack för hjälpen så här långt Kölis.
Kan det ändå inte finnas någon verkstad, åkerie eller lagerlokal som kan en inhängnad gård.

F

F.d. 4879

Guest

Knappast troligt då mark är dyrt här i Stockholm, även att hyra.. Men Solvalla Camping är inhägnat och jag antar att det även är bevakat. Det finns även en stor uppställningsplats för husfordon i Haninge som även den är inhängnad.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Ursäkta mitt inhopp i uppställnings-diskussionen men jag har sett att på Shurgard, som är ett lagerhotell, finns det husvagnar och husbilar uppställda.
Kan vara värt att kolla vidare.
Kontrollera pris | Shurgard

F

F.d. 1074

Guest

Hej kumani
tänker Ni lämna vårt vackra Tingsryd ? till storstadens brus!!! Synd.
Men hoppas att Ni kommer att trivas. Lycka till.

Birgitta & Rune Tingsryd

FredrikL

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2025

Hej KuMaNi!
Det finns en inhägnad plats vid Vällingbyrondellen (Grimsta, Bergslagsvägen på vänster sida) där det står ett antal Husbilar och husvagnar vinter-uppställda. Vet ej något om priser, men kan vara värt ett försök!
Fredrik

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Hej kumani
tänker Ni lämna vårt vackra Tingsryd ? till storstadens brus!!! Synd.
Men hoppas att Ni kommer att trivas. Lycka till.

Birgitta & Rune Tingsryd

Tack!
Det är arbetet som gör att vi flyttar. Hade helst sett att det blivit söder över , men när arbetet finns i Stockholm vad är att göra.

Såg att ni var anmälda till Hörröd.

Väl mött till midsommar.
Kurt & Margot

F

F.d. 418

Guest

På Färingsö - cirka 15 km från Brommaplan - finns en hall för båtar och fordon. Jag vet inget om el och tillgänglighet men kan ta fram telefonnumret om ni vill. Hälsn/AndersW

F

F.d. 1074

Guest

Tack!
Det är arbetet som gör att vi flyttar. Hade helst sett att det blivit söder över , men när arbetet finns i Stockholm vad är att göra.

Såg att ni var anmälda till Hörröd.

Väl mött till midsommar.
Kurt & Margot

Hej igen ja vi ska till Hörröd, kul att Ni oxå ska dit, o ta nubben till sillen.:p

Gert8

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024

Shureguard på Magelugnsvägen tog förra sommaren c:a 650:- ink. moms för att stå inom inhägnat område. Då kan man hämta och lämna när man vill, lite osäker om nattetid.
Skall kolla med en bekant som bygger en stor maskinhall om han har plats kvar. Det är utan värme men el går att ordna.30 km syd Sthlm.Kan vara lite dyr men suget på lokaler är stort.
Uppställningsplatsen som Kölis nämner är den vid Vegabaren,gamla 73:an men den är till för Carvanhallens kunder tyvärr. I samma område finns ett Shureguard och där står det husbilar innanför staketet. Ring och kolla
Shureguard i Handen eller den som ligger på Magelugnsvägen inte långt från Älvsjömässan. Där står det också husbilar har jag sett.
hälsningar från Gert8
Har nu kollat med min bekant, och han har inte något kvar.
Gert8

Senast ändrad:
L

Lärkan 321

Guest

Hej,
vi tycker det är värt ett försök på Mobil Living i Jordbro. De har varit hjälpsamma tidigare. Platsen ligger ca 15 min promenad från pendeln. Kolla sidan nedan.
Lycka till

Mobile Living Center

F

F.d. 14738

Guest

Hej alla husbilsvänner i Stockholmsområdet.
'Lyfter fram tråden igen. Är det någon som kan ge tips om uppställningsplats i Stockholms området. Vi kan tänka oss att åka en bit till bilen. Viktigt är att det är ett säkert område och att det finns möjlighet till el under vintern.

Kurt & Margot

Hej Kurt & Margot!
Jag har hittat den här sidan för att jag har liknande problem. Jag kommer snart att köpa en husbil från en kompis men jag bor i stan (Stockholm) i lägenhet och letar efter en uppställningsplats där jag kan ha husbilen parkerat när jag är inte på resa. Har ni hittat någon bra lösning?
Stor tack för tips!

Emanuele

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Nej vi beslutade oss för att bo i husbilen på heltid så det blev inaktuellt med uppställningsplats. Vi valde att bosätta oss på Ängby Camping. Där bodde vi i 5 år och flyttade den 15 december 2012. Nu bor vi i Laholm fortfarande i husbilen.

KuMaNi on Tour

Toppen