• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Upprop, utmaning - kalla det vad ni vill

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 5322

Guest
Efter att ha läst något inlägg om välgörenhet och efter att själv ha nämnt Barncancerfonden i ett av mina senaste inlägg, fick jag en idé under den gångna natten. (Min hjärna funkar bäst under den tiden av dygnet)

Vi, Mia och jag, kommer innan den 1 juni 2012, att sätta in 100 spänn på Barncancerfondens bankgiro.

Nu vill vi utmana alla er andra medlemmar att göra samma sak. Det borde kunna ge ett bidrag på bortemot ett par hundra tusen, om man kikar lite på Håkans eminenta statistik.

Hänger ni på?
I så fall – klicka på ”Tack-knappen” så vi kan se hur mycket stålar det blir av det hela.
Glöm bara inte att verkligen betala också!

Barncancerfondens gironummer är:
Pg: 90 20 90-0
Bg: 902-0900

//Lg

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Upprop, utmaning - kalla det vad ni vill

Jag plockar tomglas och skänker behållningen till dem. 2011 blev det 700 kr

Ställer upp på denna hundringen också

Monica

Nu är det inbet

Senast ändrad:
F

F.d. 6270

Guest

Ãr medlem i en Mc klubb som skänkte hela klubbkassan om 65 tusen till Barcancerfonden, kändes bra.

Detta är INTE en uppmaning till Husbilsklubben att göra samma sak.

F

F.d. 5095

Guest

Klart vi ställer upp på det, bra ide.

/Lasse o Ingalill

B

Byggare Bob

Guest

Jag deltar i ditt projekt om att sätta in 100:- till Barncancerfonden
Hälsn Lasse J :oops:

F

F.d. 1370

Guest

Ett utomordentligt klokt och varmhjärtat förslag. 100 kronor är ca 6, 75 l diesel, vilket vi kan stå ut med utan att få soppatorsk. Vi tackar och ställer upp!

Nils & Bris
- - - - - - - - - - -

F

F.d. 11222

Guest

Ställer självklart upp:yes:

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Bästa initativet på länge, snyggt jobbat.
Betalt och klart.

F

F.d. 2692

Guest

Vi ger regelbundet gåvor till barncancerfonden. Vi har en stark tradition här i kommunen att stödja dessa organisationer. Alla borde någon gång ge ett bidrag.

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Hej

Detta Neil skickade jag till styrelsen för en vecka sen.

Citat:
" Föreslår att HBK skänker innevarande och kommande överskottspengar till välgörande ändamål, t ex Cancerfonden, Hjärtlungfonden, rädda barnen e dyl.
Detta skulle innebära att pengarna kommer till nytta och att ingen skulle behöva bry sig eller bråka om vad pengarna ska användas till.
Det kommer ju också in 750-800 tusen i medl avg. Så även överskottet från detta kan ju fortsättningsvis skänkas, vilket innebär att ingen i fortsättningen behöver fundera på vart överskottspengarna tar vägen.
Skulle gärna se att överskottet av min hundring går till detta ändamål"
Slut citat.

Hejs

Claes 105

F

F.d. 2163

Guest

Självklart!

Eura 2011
Sölvesborg

F

F.d. 5080

Guest

Hej o tack för ett strålande initiativ!

Skänker sedan ca 10 år tillbaka 100:-/månad till Cancerfonden. Pengarna dras via autogiro, så nu efter dessa år tänker man inte ens på det längre.

Självklart bidrar även jag med en hundring.

Kram!:)

//Lasse Kba

I

Ice-Man

Guest

Apropå det! En kille på jobbet, Jan Söderström, ska vandra från Sveriges lägsta till Sveriges högsta punkt. Detta var en idé som har grott i många år, långt innan Gert och Aschberg gjorde sin vandring. Han ser det som en personlig utmaning, men framför allt som en möjlighet för att samla in pengar till Cancerfonden. Hans blogg (Jans Sverigevandring) finner man här: Jan Söderströms Sverigevandring och själva insamligen finner man här: Jan Söderströms Sverigevandring - Cancerfonden

F

F.d. 5322

Guest

Ville bara å de arma barnens vägnar, tacka er vänliga människor som tänker på andra!
Kanske just ert barn eller barnbarn, kommer att överleva bara för att just du har lagt ett bidrag.
Jag är personligen helt övertygad om att de som inte klarar det utan lämnar det här livet alldeles för snart, har chansen att få det lite drägligare den tid de har kvar, tack vare er och alla andra omtänksamma och snälla människor!
Enligt statistiken är Svensken väldigt välvillig att ge bidrag till allt möjligt.
Vi kommer att följa upp hur många som ställer upp under maj månad. Ser med spänning fram mot resultatet!
Än en gång - TACK!

Lg & Mia

I

Ice-Man

Guest

Apropå det! En kille på jobbet, Jan Söderström, ska vandra från Sveriges lägsta till Sveriges högsta punkt. Detta var en idé som har grott i många år, långt innan Gert och Aschberg gjorde sin vandring. Han ser det som en personlig utmaning, men framför allt som en möjlighet för att samla in pengar till Cancerfonden. Hans blogg (Jans Sverigevandring) finner man här: Jan Söderströms Sverigevandring och själva insamligen finner man här: Jan Söderströms Sverigevandring - Cancerfonden

För ett par timmar sedan påbörjade Jan sin vandring och SR P4 var där och rapporterade, ett klipp finns här 07.30 - 08.00 fredag 11 maj 2012 - Kristianstad | Sveriges Radio, 8:40 in i klippet rapporteras det om vandringen.
Man kan även följa hur mycket pengar det kommit in just i denna insamling (5509) till Cancerfonden här: Jan Söderströms Sverigevandring - Cancerfonden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen