• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Upprop till er som köpt.

F

F.d. 25279

Guest
Hej

Börjar nu närma mig ett Hb-köp. Håller ögonen på ett par 89-92 i 80-100.000 kronors klassen. Det är där jag tänker hålla mig. Renault, Fiat , Pegutter ,mod alkov. 5-6meters
Vore "kul" att få höra av er som oxå köpt i detta pris/års läge. Vad fick ni för erfarenhet? Vad hittade ni för "dolda" fel. Vad ,som såg bra ut, var det inte. Vad var mest trasigt osv....Vad "glömde" ni kontrollera.. Kom igen nu, fram med "skiten" men oxå glädjen över bra köp

/Lj

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Upprop till er som köpt.

Tittade bla på en Gipsy från tidigt 90-tal - för ett par år sen.
Ägaren var nöjd med bil, motor/drivning och själva bodelen.
Tilltalande inredning med U-soffa - såg fin ut.
Tycker dock att många från slutet på 80-talet och början på 90-talet är för högt prissatta - säljarna begär för mycket för dom - förstår inte hur det .....
Lycka till i letandet! :)

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Jag har haft "massor" med fordon genom åren och har äntligen börjat få in i min tröga skalle att "småfix" är en riktig luring som tar mycket tid och oftast kostar 3-4 gånger så mycket som man först trodde.
Speciellt om man är sådan att man vill fixa saker ordentligt när man ändå gör det.

Det kan vara svårt att stå emot men hoppa definitivt över bilar med mycket "småfix" om du inte vet att du kan fixa det själv med tejp och buntband :D

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Vår første husbil som vi kjøpte i 1996 for ca 100 000 var en 1985 Hymer 644 helintegrert. Solgte den igjen i 2000 for samme pris etter å ha kjørt 6000 mil med den. Eneste større påkostning underveis var bytte av motor etter et ras i Paris (vatn i olja på en 2 liter bensinmotor) kostnad 13000. I 2000 gikk vi over til en nesten ny N+B Flair som vi hadde i 8 år.

F

F.d. 53000

Guest

Köpte en RC travelcamp en bil som gjordes under några år,köpte den för 10 år sedan har kvar den ,är en bensinare Citroen går väldigt snällt har aldrigt krånglat vad det gäller motor, men det enda felet vi har haft var en fuktskada bak på bilen,det felet kom tack vare alliminiumlisten som har en plastlist som täcker skruvarna,så när du letar bil så titta på listen, plasten torkar och den ger upphov till att fukten börjar krypa in,så titta efter fukt ialla gamla bilar Hälsningar Yngve:wideeyed:årsmodellen är 89 ans.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen