• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Upplyst McLouis

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Kan detta vara Sveriges mest upplysta McLouis?

All belysning går att dimma ner var och en för sig.
Jag har dessutom bytt ut all originalbelysningen som var kallvit till varmvit färgtemp.
Det har tagit sin lilla tid. Alla ledningar skall döljas så det har varit lite arbete.

Bilagor

• Belysning 01.jpg
    Belysning 01.jpg
    238,6 KB · Visningar: 21
  • Belysning 02.jpg
    Belysning 02.jpg
    200,7 KB · Visningar: 12
  • Belysning 03.jpg
    Belysning 03.jpg
    256,9 KB · Visningar: 8
  • Belysning 04.jpg
    Belysning 04.jpg
    343,5 KB · Visningar: 9
  • Belysning 05.jpg
    Belysning 05.jpg
    373 KB · Visningar: 5
  • Belysning 06.jpg
    Belysning 06.jpg
    162,7 KB · Visningar: 4
  • Belysning 08.jpg
    Belysning 08.jpg
    358,8 KB · Visningar: 5
  • Belysning 11.jpg
    Belysning 11.jpg
    263,8 KB · Visningar: 8
  • Belysning 09.jpg
    Belysning 09.jpg
    258,1 KB · Visningar: 5
  • Belysning 13.jpg
    Belysning 13.jpg
    304,3 KB · Visningar: 12

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Upplyst McLouis

Nej. Inte glömt men att få till det snygg gick inte. Jag vill liksom inte se dioderna. Allt där inne ligger gömt bakom lister.

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

Håkan:
Aha! jag trodde han menade innanför dörren.Jag får ta på mig elektrikeroverallen igen då.
:spinny:

F

F.d. 53012

Guest

Har en Mc Louis med 42 ljuspunkter med ledstips också döljt i plastlister i körsbär eller vitt beroende var dom finns. Läslampor vid varje sittplats, allt i Led däremot inget under markis. (ledstrips räknat som en ljuspunkt) Till och med nattlampa för kaninen utanför garaget som givetvis kan dimmas, och numer Truma CP Plus med manövertablå och display mycket modern och snyggt och fungerar bra. Orkar inte lägga in bilder just nu.

F

F.d. 53012

Guest

Trevligt med en gemytlig stämning i en tråd för en gång skull det börjar bli lite tröttsamt med medlemmar som försöker angripa varandra och hitta fel det lutar åt att logga ut efter 5 år tyvärr. Men denna tråd var trevlig. Fram för LED håller på att byta i huset också 25% redan klart.

F

F.d. 53053

Guest

Kan detta vara Sveriges mest upplysta McLouis?

All belysning går att dimma ner var och en för sig.
Jag har dessutom bytt ut all originalbelysningen som var kallvit till varmvit färgtemp.
Det har tagit sin lilla tid. Alla ledningar skall döljas så det har varit lite arbete.

Jäkligt fräckt och snyggt passar bra in hade kunnat sätta några led ljus under hb snyggt när man glider in på ställplatser när det är mörkt ;);)
Så hade jag också tänkt göra på vår Tandy, men saknar tyvärr kunskapen att göra det :oops::oops: jag hatar att ha starkt vitt sken vill ha små punktbelysningar i stället mycket mysigare :rolleyes::rolleyes:
mvh Gert

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det är ju "lysande" , det är ju lite jobb men det är det ju värt .
Jag var inne i en ny McLouis helintegrerad och kan inte förstå vad tillverkaren/designern tänkte på när dom satte så iskallt sken i deras armaturer .
Det är ju iofs lätt fixa men så onödigt från tillverkaren .

Toppen