Tom o Cina
HBK Medlem
Någon i klubben som har erfarenhet av en uppköpare med namn "Båt och husbil Stockholm AB" /Cina
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Skall ni sälja husbilen så gå inte på någon blåsning genom att dom säljer bilen åt er och ni får pengar senare, mycket senare eller inte alls....
Sälj endast mot kontanter/postväxel men kolla täckningen.
Hmmm
Jag skulle nog fundera både en, två och tre gånger innan jag lämnade in min bil där.
Jag hoppas jag har fel men det ser inte speciellt seriöst ut. Avtalet som finns att ladda ner ser väldigt intressant ut. Ett uppdragsavtal kombinerat med köpeavtal där säljaren faktiskt överlåter bilen helt på förmedlaren mot senare betalning. Förmedlaren är t.o.m benämnd köparen i avtalet.......
En mystisk klausul finns också som säger att företaget får anlita underkonsulter att bemanna uppdraget. Man får också byta ut personerna som utför uppdraget som man vill ???
Varför prata om personer i ett avtal med ett företag?
Gissar på att bilarna skall skrivas på "personerna" och inte företaget.
Tryggt!
Som sagt, jag hoppas jag har fel och att jag blir påhoppad av dem som har goda erfarenheter av företaget.
Hellre det än att någon blir lurad på sin bil.