• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Bodekull

HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
1660
Medlemskap
2024
Det går bra att uppgradera operativsystemet i Samsungs surfplatta,
från Android 3.2 till 4.04. Det kan bli problem med vissa appar, men
det är bara att installera dem igen.
Information om Android-uppdateringar
Tänk bara på att vara ansluten till wifi eller liknande, det är många mb
som ska laddas ned och det tar ganska lång tid vid uppgraderingen.
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Jag saknar en bra funktion som försvann i uppdateringen, "print screen".
Hur gör man det nu, tar en bild av det man ser på skärmen alltså?
 

Bodekull

HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
1660
Medlemskap
2024
Sv: Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Knapp nr 4 från vänster i nedre listen har den funktionen.
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Hej Mats,
du verkar ha kläm på detta, har själv en tab 2 10,1
Vissa appar försvann, jag får som du säger installera om,
det som irriterar mig mest efter uppgradering är att:
tidigare hade jag Google som startsida när jag tryckte igång
via internet-iconen, nu får jag Samsungs sida istället och kan inte hitta
hur jag får tillbaka Google?

Tack på förhand Finn (StorDansk)
 
F

F.d. 24550

Guest
Sv: Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Jag har också uppgraderat min Galaxy tab2 10.1och ändrat så att jag får Google när jag trycker på Internetikonen. Tryck på ikonen så att Samsung
sidan kommer upp.
Uppe i högra hörnet finns en randig fyrkant. Tryck på den och sedan på inställningar i den meny som kommer upp. Under ställ in hemsida kan du ange att du vill ha Google.
Där kan du ange andra alternativ hur du vill att din startsida skall se ut.

Hoppas att det hjälper dig.

Jag tror inte att du behöver installera om apparna, det är bara att hämta tillbaks dem från programsidan. De finns i ett smårutigt fält i nedre högra hörnet.
Det som däremot behöver pillas lite mer med är de genvägar som du ev, har lagt in på sidan. Där får du troligen skapa nya.

//Evanders
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Jag har också uppgraderat min Galaxy tab2 10.1och ändrat så att jag får Google när jag trycker på Internetikonen. //Evanders
Har "uppdaterat" min Galaxy TabII 10,1" med modellnr GT-P511 3-4 ggr under 2013, har fn vers 4.2.2 sedan skiftet nov/dec 2013!

Någon här har tidigare skrivit att (Samsung-) prylar med Androidsystem knappast uppdateras efter introduktionen (i motsats till I-pad etc) men "f-n trot", jag tycker tvärtom att uppdateringar sker väldigt ofta och plattan tycks bara må väl!
Sedan har jag lagt upp;
¤ Google som ett separat sökfält helt separat från internetappen på hemsidan, frugan som använder plattan mest gillar det bättre (och jag nyttjar hellre PC-n) alt Galaxytelefonen, plattor tycker jag är en pryl som faller mellan stolarna
¤ Efter uppdateringar av plattan har det varit superenkelt att återställa nästan allt enligt senaste automatiskt utförda back-up!
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Kan du ta en skärmdump på det?
Jag har bara tre knappar.

Tyvärr så försvann den i senaste uppdateringen, nu är det volym ner+av knappen samtidigt mycket svårare än tidigare och svårt att förstå varför man gör en sådan försämring.

Lars
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Jag har automatisk uppdatering inställd och får en fråga när det är dax. Fungerar helt otroligt bra. Har även knappen kvar för skärmdump. Har inte behövt göra något speciellt efter sista uppdateringen. Använder plattan mer och mer, laptoppen bara till att betala räkningar med.
//Tommy
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Tyvärr så försvann den i senaste uppdateringen, nu är det volym ner+av knappen samtidigt mycket svårare än tidigare och svårt att förstå varför man gör en sådan försämring.

Lars

Ah, tänkte väl.
Ja, det är lite synd, men då fattar jag vilken androidversion det är, har samma i min Xperialur. Det är väl iof en försämring ja, men å andra sidan tycker jag att plattan har blivit lite snabbare. Man vänjer sig!

Tackar!
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Perfekt att få den "gamla" plattan up to date. Blev snabbare och nyare appar fungerar bättre.
:)
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Denna uppdatering verkar ha funkat olika på olika plattor, jag har fortfarande ingen knapp för skärmdump, inte för att den kom till flitig användning, men ska den bort vill jag fimpa den själv, inte har jag lyckats välja startsida heller, utan det är Samsungs sida som kommer upp, hittar inget alternativ att byta till Google, men jag ser nu att den inte lika flitigt byter ut orden när man skriver! Det var ju positivt :)
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Hej
Är det någon som vet hur man gör en skärmdump efter uppdateringen?
Mvh. Klas
 
M

Mickey

Guest
Sv: Uppgradering av Samsung Galaxy tab 10.1

Har 3.2 i min, men när jag går in i program och trycker på sök efter uppdateringar så
får jag till svar att inga uppdateringar finns tillgängliga.
Hur/var uppdaterar ni någonstans?

/Micke
 
Toppen