• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppblåsbart förtält

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Uppblåsbart förtält

Man bör vara två för att fästa tältet i markisen. En som drar och en som skjuter på. 5 minuter + tid för att slå i alla markpinnar.

Min plan är att dra ut markisen en bit så det inte blir så högt att dra i tältet. På så sätt borde det gå att göra själv. Vad tror ni? Behöver jag stötta markisen med benen under tiden jag blåser upp tältet eller klarar den att lyfta med sig tältet om jag bara vevar in den innan jag blåser upp?

G

gsson75

Guest

Min plan är att dra ut markisen en bit så det inte blir så högt att dra i tältet. På så sätt borde det gå att göra själv. Vad tror ni? Behöver jag stötta markisen med benen under tiden jag blåser upp tältet eller klarar den att lyfta med sig tältet om jag bara vevar in den innan jag blåser upp?

Tror inte att använda stödbenen är någon bra ide`. Det blir trångt mellan ben och tält med risk för att tältet kläms fast så det inte går att dra. Å andra sidan måste du stötta markisen om du vevar ut den. Jag rekommenderar att ta hjälp av någon, det tar max 2 minuter att dra in tältet i markisen.

baken

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
11108
Medlemskap
2025

Vi har idag köpt ett uppblåsbart förtält som heter Wecamp390 på Fritidsvaruhuset i Enköping. Pris: 8495.

baken

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
11108
Medlemskap
2025

Vi köpte ett Wecamp 390 idag på fritidsvaruhuset i Enköping. Pris 8495

Senast ändrad:
F

F.d. 53340

Guest

Vi köpte ett tält från obelink Holland till vår plåtis, luftkanalen sitter längs bilen son inte tar i dörren när man öppnar, vi betala 3000 SEK inkl frakt till Spanien och det tål storm. Vi är jätte nöjda.
Har även adapterlisten att sälja om någon är intresserad.
Kattis

petereb

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
27943
Medlemskap
2023

Det låter jättebra, Kattis63!

Vilket tält köpte ni?

Kan det lämnas fristående?

Skulle du rent av kunna bifoga en länk till aktuellt tält i deras webshop?

Med vänlig hälsning,

Peter

F

F.d. 53340

Guest

Det fanns inte kvar. Det var inte fristående tält.

Kattis

Toppen