• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Upp som en sol men ned som en pannkaka!

F

F.d. 50340

Guest
Hej på er!
Skrev tidigare under våren om problem vi hade vid importen av våran Flair...
I juni fick vi äntligen intyg och ringde för att boka reg.besiktning!
Då hade semestern börjat och anläggningen jag haft kontakt med hade ingen tid förrän slutet av augusti!:confused: naturligtvis ville vi ut, så jag lyckades få en tid 25 mil iväg! Väl där besiktigades bilen utan vägning (gick på vikten i tyska handlingarna), ej heller frågades efter något intyg som kostat 5000kr så det ramade jag in vid hemkomst! (En av våra dyrare tavlor).
Allt frid o fröjd? Nja inte riktigt, när skatten kom var den på 14000kr så jag överklagade givetvis och fick den i dagarna halverad, slutet bra allting bra!
Vi har ändå hunnit med 300 problemfria mil i sommar.... Härligt!:spinny:
Man kan väl önska sig en större samsyn hos besiktningsingengörerna men de har det inte lätt alltid att praktisera alla dåligt skrivna reglemente!
Vi har lärt oss väldigt mycket om EU import och skatteberäkning som kommer till nytta i framtiden förhoppningsvis. Stort tack till alla som stöttat!

Toppen