• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Unilevers tvålolja i GB:s gammaldags gräddglass?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Unilevers tvålolja i GB:s gammaldags gräddglass?

Jag var på väg till Moody, den store fixaren, (CW Borgs väg) i Stenungsund för att försöka få honom att fixa Webaston när jag såg något som väckte minnen från Göteborgstiden: "Lejonet och Björnen".

Lejonet & Björnen | Så här smakar riktig glass!

Lejonet och Björnen har nu en affär i Stenungsund! De gjorde stans godaste glass för länge sedan i Göteborg någonstans i närheten av Redbergsplatsen och folk vallfärdade dit för att smaka deras glass. Tydligen håller glassen fortfarande hög kvalitet vilket jag märkte när jag provåt en. Mycket gott! Mjölken köper de från Wapnö som ju är en känd gård i Halland.

Moody? Han var strängt upptagen som vanligt och bad mig återkomma när det blev kallare.

Jappe
 
Senast ändrad:

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Unilevers tvålolja i GB:s gammaldags gräddglass?

Lejonet o Björnen har vi smakat i Lysekil, mycket gott. Testade vanilj och choklad här i Götlunda och jag tycker dom är likvärdiga, roligt var att det var två pigga killar som var glassförsäljare.
Fru Sanddammaren
 
Toppen