• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uniblue Registry Booster

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Uniblue Registry Booster

Har det på en av mina datorer, men kan inte säga att det gjort någon skillnad, ännu. På sikt kanske den gör skillnad då den upptäcker en hel del registerfel som den åtgärdar och som annars skulle samlas på "hög" och ev. tynga ner.

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026

Hej, jag har provat programmet och min dator blev om möjligt mer långsam. Jag har nu gjort en total ominstallation samt bytt webbläsare till Firefox. Nu fungerar allt som det kan förväntas med en RAM minne på endast 1GB. För att få snabbare resultat är det uppgradering till större RAM som gäller.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Jag kör gratisprogrammet CClean lite då och då. Både på jobbet och hemma.

Hemma har jag en massa program till GPS, scanner, video, kamera, pulsklocka mm, inge problem.

Jobbet har jag affärsprogram i UNIX, Inga problem där heller.

Märkbar skillnad i snabbhet.

OBS! En hel del virusprogram slöar ner datorer i onödan. Där finns nog de största tidvinsterna.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

En 100% showstopper er å ha flere forskjellige antivirusprogrammer installert. En annen er å ha mindre enn 10% ledig plass på harddisken!

Hurtigløsningen for å få litt mer fart i en windows maskin er å tømme TEMP mappene samt å fjerne backupmappene fra windows update under \Windows og etter dette kjør noen runder med defrag (krever 20% ledig plass på disken). CClean kan brukes, den fjerner endast gammalt skrap - gir ikke stor endring i hastighet om ikke registry er blitt for stort i forhold til RAM.

Om det er mulig å sette inn mer RAM vil det fungere for alle maskiner opp til noe over 3GB for 32-bits windows - over 3GB trenger en 64-bits windows for å ha noen glede av ekstra RAM.

En annen "løsning" er å sette inn en større og raskere disk, evt. en SSD. De fleste laptops leveres med disker med 4800 rpm eller 5600 rpm og en kan sette inn disker med 7200 rpm.

Er det plass til allt på den nye disken finnes det verktøy som kloner over allt fra orginal disk til ny.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Är det någon som har erfarenhet/provat detta program för slöa datorer ?

Jojje
'
Ja! - Om du inte haft problem tidigare utöver slö dator, så kan du för dyra pengar skaffa program ur Uniblues sortiment som effektivt och succ slöar ner datorerna ytterligare + ställer till en massa annat otyg med att ta bort fel filer, etc.

Det finns en mängd gratisprogram som utför ungefär samma arbeten men bättre i fortvarighet - det finns absolut ingen anledning att betala för dessa Uniblues programvaror!

För min del håller jag mig numera enbart till Norton 360 som klarar i princip allt man behöver av "slika" program!

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Hej
Köp det inte. Gör ingen nytta och enligt uppgift har det massa konstigheter för sig. Jag gjorde misstaget att köpa det.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Ccleaner som är gratis funkar utmärkt för att städa datorn nån gång i veckan och rensa lite i registren efter programuppdateringar o dyl. Det tömmer papperskorgen och rensar internetcache mm.

Kör även en defragmentering ibland så brukar det bli märkbart bättre.
OBS! Kör den även om Windows säger att det inte behövs!

Inget antivirusprogram från Symantec (Norton) får nånsin komma in i mina datorer mer. Det käkar ofta datorkraft så 50% av kapaciteten är borta.
Jag kör gratisversionen av AVG i de flesta av mina burkar, funkar kalas.
Har inte haft ett virus sen jag installerade det vad jag vet.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Hej
Köp det inte. Gör ingen nytta och enligt uppgift har det massa konstigheter för sig. Jag gjorde misstaget att köpa det.

Gjorde samma misstag och håller med!!
Uppgraderade Vista till Win 7 i stället och det var som att köpa en ny dator.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Problemet kanske ligger i Vista, och inte i Registry Booster?

Har kört R B i ett antal "burkar" med både XP och 7 (men aldrig Vista, det hoppade vi över) utan några som helst problem.

Har även "bojkottat" Norton och kör Avast! plus Windows inbyggda brandvägg (plus, vid behov, Ad-Aware) och känner oss trygga.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Fast jag tycker det är missvisande att kalla programmet för "booster".
Det tillför ingen kraft till datorn, det optimerar den.
Och hur det än är så tar även programmet i sig en del kraft.

F

F.d. 50195

Guest

Är det någon som har erfarenhet/provat detta program för slöa datorer ?

Jojje

Jag använder det och har inte märkt något negativt, men tycker datorn blivit stabilare, om det beror på programmet är ju svårt att veta.

mvh/Jerry

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Fast jag tycker det är missvisande att kalla programmet för "booster".
Det tillför ingen kraft till datorn, det optimerar den.
Och hur det än är så tar även programmet i sig en del kraft.

Du behöver inte ha det igång i bakgrunden, och då tar det ju ingen kraft alls.

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Tack för alla svar. :)

Alt.1 Provar CCleaner först.
Alt.2 Utökar Ramminnet.