• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ung och ung

F

F.d. 30092

Guest
Så det kan bli!
Jag är snart 66år och var in på ICA och köpte alkohol fri ÖL!
Döm om min förvåning när dom ville se mitt leg! Jag sa nej och då ville dom ha födelsedata. Icke sa jag. Då fick jag inte handla.
Jag gick ut och kände mig som 17år igen.
Christer

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    735,4 KB · Visningar: 9
H

hianders

Guest
Sv: Ung och ung

Varför måste man visa leg eller uppge födelsedata vid köp av alkoholfri öl? Gäller det alla matvaror och alkoholfria drycker? Betalar man med kort så måste man ju visa leg i regel om man inte har chipläsare eller kortdragare i butiken. Längesen man visade leg i en butik faktiskt, man har ju en kod som man knappar in numera.

Inger/fru hianders (som också känner sig som 17 år snart)

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

De är väl bara skyldiga att kolla om kunden kan misstänkas vara yngre än åldersgränsen, så man kanske skall ta det som en komplimang! :)

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025

Enligt frugan som jobbar på ICA så är kassa systemet sådant att knappar man inte in födelsedata eller skannar leg så får man inte köpa öl.

F

F.d. 29925

Guest

Kommer ihåg tiden då det fanns en typ "slumpgenerator" som tände en röd lampa vid köp på bolaget. När den tändes var tydligen alla tvungna att visa leg.:)

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Enligt frugan som jobbar på ICA så är kassa systemet sådant att knappar man inte in födelsedata eller skannar leg så får man inte köpa öl.

Det måste väl vara någon feltolkning av reglerna, eller felprogrammering av kassan, jag har aldrig visat leg vid inköp av öl i någon ICA-Butik någonsin, utom möjligen i tonåren?

D

Deleted member 11118

Guest

När jag självscannar på ICA och har köpt alkoholfri öl, så måste någon kassörska låsa upp terminalen när jag skall betala. Men jag har aldrig behövt visa leg. Inga problem om jag skulle få visa leg. För mej är det ett I-landsproblem, dvs hur kan folk överhuvudtaget bry sig. Visa leg och drick ölen hemma och njut.

F

F.d. 30092

Guest

Nu handlar det ju om vatten! Lätt att gömma sig bakom kassa systemet? Jag har köpt alkohol fri öl på andra ICA och inget leg, synd att detta ICA ligger på gångavstånd men inte ska jag besvär dom mer utan då tar jag bilen och kör en bit istället.
Enkelt att inte behöva tänka själv! Ett leende gav jag henne ändå och sa att det inte var hennes fel, sen kom en ansvarig och började svamla då lämnade jag varor för ca 600kr och gick därifrån. Jag betalar med riktiga pengar.
Nu blir det bara starköl hädanefter och tänk där behöver jag inte visa leg
Christer

Senast redigerad av en moderator:

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025

Nu handlar det ju om vatten! Lätt att gömma sig bakom kassa systemet? Jag har köpt alkohol fri öl på andra ICA och inget leg, synd att detta ICA ligger på gångavstånd men inte ska jag besvär dom mer utan då tar jag bilen och kör en bit istället.
Enkelt att inte behöva tänka själv! Ett leende gav jag henne ändå och sa att det inte var hennes fel, sen kom en ansvarig och började svamla då lämnade jag varor för ca 600kr och gick därifrån. Jag betalar med riktiga pengar.
Nu blir det bara starköl hädanefter och tänk där behöver jag inte visa leg
Christer

Jag hade tagit det som en komplimang 66 år och behöva visa leg på ICA . :)

F

F.d. 30092

Guest

Det gjorde jag också! Om man läser det första inlägget!
Kände mig som sjuttonåring.

Toppen