• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Underverk!

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
"Hadde" (har) en bensinbil (V70 första omgången!!!!!) som tog Ca:11.3L/mil i snitt enligt datorn på bilen & bar sej åt som kom & hjälp mej att "dö" på förmiddagen i går efter inköp av en 443 ml:ers flaska "RED LINE Si-1" (Googla!!) 170 kr som slogs i tanken med Ca:60l bensin kvar tog den Ca:7.7 l/mil på eftermiddagen med ungefär samma körning (autostrada bl.a.) firman på Köpenhamnsvägen i Malmö (OBS! vanlig kund första gången) rekomenderade den i stället för STP "Svart"!!!
Nu skall jag dit för att köpa ""kaninskitar" enligt rekomendatition för kylarvattnet läcker ner (har gjort länge! " Volvo") på förarplats golvet under mattan .
Är där någon som provat till Diselbilen något liknande undermedel för drivmedlet, för vad jag förstår så är vårt drivmedel till fordonen antingen mannipulerart till det sämmre eller så har jag haft otur med att att tanka för pumpen på Jet stannade vid Ca.25 liter ej full tank bensin för en tid sedan.
Jag har kört till dags datum (privat allt dockumenterat!!!!) Ca: 115000 mil (PV Bara Ca: 6000 mil, Amazon CA: 36000 mil, 240 Ca:36000 mil ( 240:an gjord på gamla kaffe burkar "rost") & nu 98:års V70 Ca.38000 mil & nu förstan hadde jag problem, min fru sa att "Bosse bildoktorn" hade nämnt något härom söndan på radion om dylika problem på "nyare"!! bilar.
NÄ säg som det är drivmedlet är ej som förut (det var bättre förr i alla avseende)!!!
Tar gärna emot kommentarer Om inget annat för upplysning till OSS ALLA här på detta "HBK:s underbara forum" & konsumenter, (som dom skriver på Blocket "däcksparkare " undanbedes !!!!!) .
MVH.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Underverk!

"Bosse bildoktorn" hade nämnt något härom söndan på radion om dylika problem på "nyare"!! bilar.

Det fanns en liknande "bildoktor" på Radio Väst för ett antal år sedan. Hans recept på trilskande gamla Volvobilar var att se till att jordkabeln skulle ha riktig kontakt. Det skulle hjälpa mot hög bränsleförbrukning, ojämn gång osv.

PS! Alvar hette han.

Senast ändrad:

STANTON

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025

Finns red-line till diesel ochså kolla på närmaste biltillbehörsaffär motorn går mycke mjukare hjälper till att smörja spridare samt pumpen kolla även på tri-pack för diesel

F

F.d. 29925

Guest

Ett gammalt beprövat medel mot kylarläckage är malen INGEFÄRA.:wink:

F

F.d. 29749

Guest

Hej ! köp en dosa snus,och slå i kylaren så blir det tätt efter en stund.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7282

Guest

Häll inte i kylarcement eller något annat i era kylare.Det sätter igen värmeelement,
thermostat, slangar mm.

Byt det som läcker istället.

// Pär

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

"Hadde" (har) en bensinbil (V70 första omgången!!!!!) som tog Ca:11.3L/mil i snitt enligt datorn på bilen & bar sej åt som kom & hjälp mej att "dö" på förmiddagen i går efter inköp av en 443 ml:ers flaska "RED LINE Si-1" (Googla!!) 170 kr som slogs i tanken med Ca:60l bensin kvar tog den Ca:7.7 l/mil på eftermiddagen med ungefär samma körning (autostrada bl.a.) firman på Köpenhamnsvägen i Malmö (OBS! vanlig kund första gången) rekomenderade den i stället för STP "Svart"!!!
Nu skall jag dit för att köpa ""kaninskitar" enligt rekomendatition för kylarvattnet läcker ner (har gjort länge! " Volvo") på förarplats golvet under mattan .
Är där någon som provat till Diselbilen något liknande undermedel för drivmedlet, för vad jag förstår så är vårt drivmedel till fordonen antingen mannipulerart till det sämmre eller så har jag haft otur med att att tanka för pumpen på Jet stannade vid Ca.25 liter ej full tank bensin för en tid sedan.
Jag har kört till dags datum (privat allt dockumenterat!!!!) Ca: 115000 mil (PV Bara Ca: 6000 mil, Amazon CA: 36000 mil, 240 Ca:36000 mil ( 240:an gjord på gamla kaffe burkar "rost") & nu 98:års V70 Ca.38000 mil & nu förstan hadde jag problem, min fru sa att "Bosse bildoktorn" hade nämnt något härom söndan på radion om dylika problem på "nyare"!! bilar.
NÄ säg som det är drivmedlet är ej som förut (det var bättre förr i alla avseende)!!!
Tar gärna emot kommentarer Om inget annat för upplysning till OSS ALLA här på detta "HBK:s underbara forum" & konsumenter, (som dom skriver på Blocket "däcksparkare " undanbedes !!!!!) .
MVH.
som du svarade mej sist du har oxå en lloyd !!!!!!

Senast ändrad:
Toppen