• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Underliga fel..

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Startar en tråd där vi kan berätta om underliga fel och missförstånd vi varit med om. T.ex. På mitten av 90-talet hade jag en Seat Toledo GT (vw-motor och växellåda) som droppade olja på min högra sko när jag var ute och körde. Vid olika servicebesök hittades inget fel, det var omöjligt enl. vw-verkstaden det fanns absolut ingenting där som kunde läcka olja. Till slut hittade en tysk mekaniker felet. I växellådan är det övertryck när man kör och därför finns en liten övertrycksventil som släpper ut trycket och denna ventil hade någon mek. tappat bort vid service och ersatt med lite tätmassa så trycket gick ut via hastighetsmätarkabeln och oljan rann sedan tillbaka ner på min sko.
Dakota

Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Underliga fel..

Året var -98, det stack alltid i baken när jag satt i bilen och det var kallt.

Servicen tittade på sätet och fann aldrig något. Inte jag själv heller.
Tills min fru en gång hittade ett litet hål i byxorna där bak och sade "varför har du bränt ett hål där bak?" Ett jättelitet c:a 2mm.

Vi hade pratat om bilsätet som sticker tidigare och började lägga ihop ett och ett. Och så var det...

Värmetrådarna i bilsätet var varma bara när det var kallt. En liten tunn trådända, mjuk, som om den var av nylon stack ut från tyget på sätet, den hade bränt jättelitet märke även på sätet.

Då bytte servicen ut hela sätet, värmetrådarna kunde man inte byta.

hälsn
jyrki

Toppen