Conny o Elisabeth
HBK Medlem
Det är snart dags för vinterförvaring.
Då har jag ett par frågor angående underhållsladdning.
På förra bilen plockade jag helt enkelt ur batteriet och underhållsladdade hemma i garaget.
På den nuvarande sitter så väl bodelsbatteri som startbatteriet lite "knöligare" till, så jag tänkte underhållsladda på plats. Bilen har en Calira 36/30 DS IU
Jag funderar på två alternativ.
Alternativ 1 är att ladda båda batterierna via Caliran vilket kräver att jag tar mig ut till uppställningsplatsen vid uppladdningstillfällena. En fråga till er är då om huvudbrytaren på Calirans manöverpanel måste vara påslagen.
Fråga nummer två är om man kan ladda såväl bodelsbatteri som startbatteri med en Ctek laddare på 7 A. Och hur man i så fall kopplar in denna.
Tacksam för svar
Conny H
Då har jag ett par frågor angående underhållsladdning.
På förra bilen plockade jag helt enkelt ur batteriet och underhållsladdade hemma i garaget.
På den nuvarande sitter så väl bodelsbatteri som startbatteriet lite "knöligare" till, så jag tänkte underhållsladda på plats. Bilen har en Calira 36/30 DS IU
Jag funderar på två alternativ.
Alternativ 1 är att ladda båda batterierna via Caliran vilket kräver att jag tar mig ut till uppställningsplatsen vid uppladdningstillfällena. En fråga till er är då om huvudbrytaren på Calirans manöverpanel måste vara påslagen.
Fråga nummer två är om man kan ladda såväl bodelsbatteri som startbatteri med en Ctek laddare på 7 A. Och hur man i så fall kopplar in denna.
Tacksam för svar
Conny H