• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Underhållsladdning av Ford Hobby 2012

F

F.d. 53696

Guest
Hej! Har en Hobby alkov med solceller för bodelen (eget batteri). Bilbatteriet sitter under förarstolen, och är kopplad till motorrummet, där det finns en pluspol. Om man behöver starthjälp kopplar man till pluspolen och den andra till blocket.

Nu till min fråga - tänkte köpa en ctek-laddare för att kunna underhållsladda bilbatteriet, men kan man göra det utan att behöva ta bort batteriet under förarstolen, eller man kan göra liksom som vid starthjälp?

F

F.d. 53696

Guest
Sv: Underhållsladdning av Ford Hobby 2012

Denna hade jag inte ens tänkt på, tack för tipset om den bli aktuell.

Hur var det om man vill underhållsladda endast bilbatteriet och det endast i motorummet finns en framdragen pluspol. Går det att underhållsladda batteriet för bildelen genom att ansluta till pluspol och motorblock, eller måste man plocka ur batteriet under förarstolen för sådan åtgärd.

Om detta inte går så är ctek250dual ett klart tänkvärt alternativ då man ändå har en solpanel.

Toppen